close
تبلیغات در اینترنت
حدیث صحابی مجهول الحال ، مقبول نیست ! ( جدید)
سه شنبه 22 آبان 1397
توضيحات بنر تبليغاتي



نویسنده : عبد الحیدر حیدری |

تو بهتر می فهمی یا من - ابن حزم - ؟!

منافقین و مرتدین و یک مشت افراد بی اصل و نسب و فاسد العقیده و منحرف در میان صحابه پَخش بودن و صاف صاف  ، توو روی رسول الله نگاه میکردن و به ایشون ، دروغ می بستن ! بعدش تو انتظار داری هر بابایی اومد و گفت « من از اصحابم » خیلی راحت حدیثش رو قبول کنم ؟

نه عزیزم ! تا وقتی معلوم نشه این بابایی که اسمش تو لیست صحابه اومده ، کی هست و احوالش چی بوده ، حدیثش مقبول نیست ! والسّلام !

 

بسم الله الرحمن الرحیم

حدیث صحابی مجهول الحال ، مقبول نیست !

تئوری موهوم عدالت صحابه آنقدر دارای مشکلات و تعارضات عقلانی و قرآنی و روائی میباشد که ردیه های آن در سخنان داعیان عدالت صحابه نیز موجود است .
در بحث با مخالفان ، همواره مسلمانان (شیعیان ) گوشزد میکنند که در میان صحابه ، هم انسانهای مومن وجود داشته و هم انسانهای منافق و کافر بالذات !

ولی از آنجایی که مخالفان شیعه (وهابیون ) قبول کردن این سخن را مخالف آموزه های آباء و اجدادی شان می بینند و بلکه رضایت به غلط بودن این تئوری موهوم را مدخلی برای افشای غلط کاری های برخی از اصنامشان میدانند ، لاجرم دست به هر خس و خاشاکی می اندازند تا از ورطه ای که شیعیان برای آنها فراهم میکنند ، نجات یابند ! ولو اینکه این تلاشهای مذبوحانه به دروغ بستن به خدا و رسول خدا – صلی الله علیه وآله – منجر گردد.

ابن حزم اندلسی یکی از کسانی است که از منادیان عدالت صحابه بوده و بلکه همگی آنها را بهشتی میداند ( و این نظر او مشهور اهل علم است ) ولی از طرف دیگر ، وی نمی تواند در مقابل این حقیقت تاریخی « اختلاط منافقین در میان صحابه » نیز چشم پوشی کند ، لذا تصریح میکند که از میان صحابه ، منافقین شان به بهشت نمیروند !



وی در سخنانی دیگر بیان کرده که اگر روایتی به سند از یکی از صحابه به ما برسد ، تا زمانی که نام و شهرت آن صحابی ؛ و همچنین فضل و بزرگواری وی برای ما ثابت نشود نمی توان به حدیث وی استناد کرد زیرا در میان صحابه ، منافقین و مرتدین پخش بوده اند .


فهذا كما ترى قد كذب على النبي صلى الله عليه وسلم وهو حي وقد كان في عصر الصحابة رضي الله عنهم منافقون ومرتدون  .

فلا يقبل حديث قال راويه فيه عن رجل من الصحابة أو حدثني من صحب رسول الله صلى الله عليه وسلم إلا حتى يسميه ويكون معلوما بالصحبة الفاضلة ممن شهد الله تعالى لهم بالفضل والحسنى.


پس مشاهده میکنی که در زمانی که رسول الله صلی الله علیه وآله زنده بود به وی دروغ بستند و ( این در حالی است که ) در عصر صحابه ، منافقان و مرتدین وجود داشته اند.

پس هر راوی که بگوید « روایت میکنم از مردی از اصحاب » یا « برای من حدیث کرد کسی که همراهی رسول الله صلی الله علیه وآله را کرده » حدیث اش مورد قبول نیست الا اینکه نام آن صحابی را ببرد ! و معلوم شود که وی دارای مقام مصاحبت درخور ستایش داشته و از جمله افرادی بوده که خداوند متعال به فضل و خوبی ایشان شهادت داده است.

الإحكام في أصول الأحكام ، ج 2 ص 3 ، المؤلف: أبو محمد علي بن أحمد بن سعيد بن حزم الأندلسي القرطبي الظاهري (المتوفى: 456هـ) ، المحقق: الشيخ أحمد محمد شاكر  ، قدم له: الأستاذ الدكتور إحسان عباس ، الناشر: دار الآفاق الجديدة، بيروت


 


همچنین ابن حزم در همان کتابش ، سخنی مشابه بیان میدارد :

وقد كان في المدينة في عصره عليه السلام منافقون بنص القرآن وكان بها أيضا من لا ترضي حاله كهيت المخنث الذي أمر عليه السلام بنفيه والحكم الطريد وغيرهما فليس هؤلاء ممن يقع عليهم اسم الصحابة ....قال علی : فهذا من كان في عصره صلى الله عليه وسلم يكذب عليه كما ترى فلا يقبل إلا من سمي وعرف فضله وأما قدامة بن مظعون وسمرة بن جندب والمغيرة بن شعبة وأبو بكرة رضوان الله عليهم فأفاضل أئمة عدول

به نص قرآن کریم ، در زمان رسول الله صلی الله علیه وآله ، منافقین در مدینه بودند و همچنین در آنجا ، افرادی بودند که احوالشان مورد رضایت ( رسول الله ) نبود همچون صحابی « هیت » که مخنث بوده و رسول الله دستور به اخراج وی داده بودند و یا صحابی طرد شده « حکم بن عاص » و غیره که هرگز نمیتوان نام صحابی را بر آنها گذاشت ....... ابن حزم میگوید : پس این کسی است که در زمان رسول الله صلی الله علیه وآله بر وی دروغ می بندد. لذا حدیث کسی ( از صحابه ) که نام  و فضل او مشخص نباشد ، مقبول نیست ! ولی قدامه بن مظعون و سمره بن جندب و مغیره به شعبه و ابوبکره از افاضل و امامان عادل هستند.


الإحكام في أصول الأحكام ، ج 2 ص 83 - 84 ، المؤلف: أبو محمد علي بن أحمد بن سعيد بن حزم الأندلسي القرطبي الظاهري (المتوفى: 456هـ) ، المحقق: الشيخ أحمد محمد شاكر  ، قدم له: الأستاذ الدكتور إحسان عباس ، الناشر: دار الآفاق الجديدة، بيروت

 


در حقیقت ابن حزم نیز به این نتیجه رسیده است که صرف اطلاق لفظ «صحابی »  بر روی هر کس و ناکس سبب تبرئه و تقدیس وی نمی شود زیرا بعلت وجود منافقین و مرتدین در میان صحابه ، و همچنین دروغ بستن به رسول خدا صلی الله علیه وآله در زمان حیات آن بزرگوار توسط همان افرادی که به ظاهر از اصحاب تلقی میشدند ؛ تا زمانی که احوالات و صحت اعتقاد و گفتار و رفتار منتسبین به صحابه احراز نشود ،نمی توان به سخنان آنها اعتماد کرد.


قابل توجه کسانی که صرفاً با زدن برچسب « صحابی » به هر فاجر و فاسق و شرابخوار و زانی و منافق ؛ میخواهند اعمال آنها را تنزیه و تایید نمایند .
العبد الاحقر – مقداد العلوی

امتیاز : نتیجه : 5 امتیاز توسط 1 نفر مجموع امتیاز : 5


نمایش این کد فقط در ادامه مطلب

تاریخ : پنجشنبه 19 شهريور 1394 | نظرات () بازدید : 126


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی


سایت islamtxt.ir یکی از بهترین و مفیدترین سایت های شیعه در موضوع نقد وهابیت و پاسخ به شبهات آنها بود که تقریبا در مهر ماه سال 1393 به دلیل نامعلومی از دسترس خارج شد _ بنابر گزارشی توسط وهابیت هک شد _ و کشیدن انتظار بازگشایی آن ، ده ماه شد تا اینکه با عنایت خدا ، موفق شدیم بسیاری از مطالب سایت اسلام تکس شیعه را بازگردانیم . مقالاتی که علامت * خورده اند ، فاقد مطلب هستند ؛ زیرا تاکنون موفق نشدیم به آنها دست یابیم. البته امیدواریم نویسندگان مقالات ، به این وبلاگ مراجعه کنند و مقالات ستاره دار را در اختیارمان قرار دهند ...
بالای صفحه
اسلام تکس | پاسخ به شبهات
firefox
opera
google chrome
safari