close
تبلیغات در اینترنت
مخالفت با رسول الله و آل او ، شرط استقامت در وهابیت ! (جدید)
چهارشنبه 21 آذر 1397
توضيحات بنر تبليغاتي



نویسنده : عبد الحیدر حیدری |

چه کسی گفته که هدف ، وسیله را توجیه نمی کند ! اتفاقاً خیلی هم توجیه میکند !

عایشه باید از خدیجه { سلام الله علیها } بالاتر باشد چون ناسلامتی دختر ابوبکر و تسنن ما اجازه نمیدهد که کسی را بالاتر از او بدانیم !

علمای ما - یعنی همان بزرگان وهابیت - حقوقشان را به شرط شهادت بر نفاق علی { سلام الله علیه } میگرفتند ! ما بچه وهابی ها هم اگر نمی توانیم مثل آنها باشیم لااقل مثل اجدادمان ، میرویم قبور ائمه شیعه را آتش میزنیم تا این روافض بفهمند که میزان ، تعصب وهابی گری است و نه عقل و دین !

بسم الله الرحمن الرحیم
مخالفت با رسول الله و آل او شرط استقامت در وهابیت است !

مخالفان شیعه همانند وهابیون ، خودشان را منتسب به سنت رسول الله صلی الله علیه و آله میدانند و به زور میخواهند به خلق الله القاء نمایند که ما از پیروان سنت هستیم و به تعبیر دیگر « اهل سنت » ما – وهابی ها – هستیم و نه شما شیعیان !
در این سایت و در دیگر سایتهای مدافع حریم اهل بیت علیهم السلام ، بارها و بارها به دروغ بودن این ادعا اشاره شده است همانند مقالات ذیل :
http://islamtxtir.rozblog.com/post/408

http://islamtxtir.rozblog.com/post/224

آنچنان که از مطالعه کتب و سخنان علمای وهابی مشخص است ، شرط صحت تسنن افراد و استقامت در آن عقیده صرفاً با یک چیز محک زده میشود :میزان دشمنی و مخالفت با رسول الله و آل ایشان – صلوت الله علیه و علیهم .
این حقیقت را به وضوح میتوان در رفتار و گفتار علمای مخالف مشاهده کرد.

بعنوان مثال ، یکی از علمای مشهور و صاحب نام مخالفین ، عبدالرحمن بن عمرو الاوزاعی میباشد .
وی که از فقهای به نام و مشهور شام میباشد ، در شرح دریافتی هایش از پادشاهان ، چنین اعتراف میکند :

مَا أَخَذْنَا العَطَاءَ حَتَّى شَهِدْنَا عَلَى عَلِيٍّ بِالنِّفَاقِ، وَتَبَرَّأْنَا مِنْهُ، وَأُخِذَ عَلَيْنَا بِذَلِكَ الطَّلاَقُ وَالعِتَاقُ وَأَيْمَانُ البَيْعَةِ

ما ، عطا و بخشش نمی گرفتیم تا وقتی که بر نفاق علی علیه السلام شهادت داده و از او تبری بجوییم . و بر این شهادت بر نفاق علی علیه السلام ، طلاق و عتاق و بیعت ما گرفته میشد.


سير أعلام النبلاء ، ج 7 ص 130 – 131 ، المؤلف : شمس الدين أبو عبد الله محمد بن أحمد بن عثمان بن قَايْماز الذهبي (المتوفى : 748هـ) ، المحقق : مجموعة من المحققين بإشراف الشيخ شعيب الأرناؤوط ، الناشر : مؤسسة الرسالة ، الطبعة : الثالثة ، 1405 هـ / 1985 م


این سخن به وضوح بیان میکند که گروهی از فقهای شام صرفاً بر اساس دشمنی مستقیم با امیرالمومنین علیه السلام ، زندگی میکردند و تغذیه میشدند !
البته قبلا بیان داشتیم که این نوع تربیت شامی ها از کجا نشات گرفته است : http://islamtxtir.rozblog.com/post/299

وقتي چنین دشمنی با امیرالمومنین علیه السلام – که نفس رسول الله صلی الله علیه وآله میباشد – در بین علما و فقها وجود داشته ، لاجرم نمی توان انتظار داشت که سخنان امیرالمومنین و فرزندان ایشان – صلوات الله علیهم – بر کسی بعنوان حجت قرار گیرد ، و از این رو بود که اجماع اهل بیت علیهم السلام در نزد همین مدعیان تسنن نیز از حجیت می افتد :

مسألة 5 :اتفاق أهل بيت رسول الله صلی الله علیه وسلم ليس بحجة


مساله 5 : اجماع اهل بیت رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم حجت نیست


التبصرة في أصول الفقه ، ص 368 ، اسم المؤلف:  إبراهيم بن علي بن يوسف الفيروزآبادي الشيرازي أبو إسحاق الوفاة: 476 ، دار النشر : دار الفكر - دمشق - 1403 ، الطبعة : الأولى ، تحقيق : د. محمد حسن هيتو


وقتی علمای یک مذهب بر یک سمت و سوئی فکری قرار گیرند میتوان واکنش عوام الناس پیرو آنها را نیز حدس زد . ابن کثیر در مورد علت برتری دادن عایشه بر حضرت خدیجه سلام الله علیها چنین میگوید :

* * * وَهَذِهِ مَسْأَلَةٌ وَقَعَ النِّزَاعُ فِيهَا بَيْنَ الْعلمَاء قَدِيما وحديثا، وبجانبها طرق يقْتَصر عَلَيْهَا أَهِلُ التَّشَيُّعِ وَغَيْرُهُمْ، لَا يَعْدِلُونَ بِخَدِيجَةَ أَحَدًا مِنَ النِّسَاءِ: لِسَلَامِ الرَّبِّ عَلَيْهَا، وَكَوْنِ وَلَدِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ جَمِيعِهِمْ، إِلَّا إِبْرَاهِيمَ، مِنْهَا، وَكَوْنِهِ لَمْ يَتَزَوَّجْ عَلَيْهَا حَتَّى مَاتَت إِكْرَاما لَهَا وَتَقْدِير إِسْلَامِهَا، وَكَوْنِهَا مِنَ الصِّدِّيقَاتِ، وَلَهَا مَقَامُ صِدْقٍ فِي أَوَّلِ الْبِعْثَةِ، وَبَذَلَتْ نَفْسَهَا وَمَالَهَا لِرَسُولِ الله صلى الله عَلَيْهِ وَسلم.

وَأَمَّا أَهْلُ السُّنَّةِ فَمِنْهُمْ مَنْ يَغْلُو أَيْضًا وَيُثْبِتُ لِكُلِّ وَاحِدَةٍ مِنْهُمَا مِنَ الْفَضَائِلِ مَا هُوَ مَعْرُوفٌ، وَلَكِنْ تَحْمِلُهُمْ قُوَّةُ التَّسَنُّنِ عَلَى تَفْضِيلِ عَائِشَةَ لِكَوْنِهَا ابْنَةَ الصِّدِّيقِ، وَلِكَوْنِهَا أَعْلَمَ مِنْ خَدِيجَةَ ....

در مورد این مساله ( برتری خدیجه سلام الله علیها بر عایشه )از قدیم تا کنون میان علما اختلاف بوده است . در این میان احادیثی میباشد که شیعیان و غیره بدان استناد میکنند و هیچ زنی را هم رتبه خدیجه سلام الله علیها نمی دانند همچون : سلام نمودن خداوند متعال بر وی ، و اینکه همه فرزندان رسول الله صلی الله علیه وآله غیر از ابراهیم از ایشان بوده ، و اینکه رسول الله صلی الله علیه وآله به احترام وی و تا زمانی که ایشان زنده بود ازدواج نکردند ، و اینکه ایشان از زنان صدیقه هستند و برای ایشان مقام صدق در ابتدای بعثت هست ، و ایشان جان و مالش را برای رسول الله صلی الله علیه وآله بخشید.

و امّا اهل سنت پس گروهی از آنها نیز غلو و زیاده روی کردند . و برای هر یک از آنها ( خدیجه سلام الله علیها و عایشه ) فضائلی را ثابت نموده که معروف میباشد ولی قوت و تعصب سنّی گری ، آنها را وادار ساخت تا عایشه را بر خدیجه سلام الله علیها برتری بخشند زیرا که وی دختر ابوبکر است و او از خدیجه سلام الله علیها اعلم است و ....

السيرة النبوية (من البداية والنهاية لابن كثير) ، ج 2 ص 136 – 137 ، المؤلف: أبو الفداء إسماعيل بن عمر بن كثير القرشي الدمشقي (المتوفى: 774هـ) ، تحقيق: مصطفى عبد الواحد ، الناشر: دار المعرفة للطباعة والنشر والتوزيع بيروت – لبنان ، عام النشر: 1395 هـ - 1976 م

 


وقتی مدار یک عمل از جایگاهش عوض شود دیگر نمی توان انتظار داشت که کارها طبق روال خودش جلو برود.
وقتی مدار صحت یک عمل میشود دشمنی با آل رسول الله صلی الله علیه وآله و دست یازیدن به تعصبات جاهلی ، بدتر از این امور را میتوان پیش بینی کرد . آنچنان که حتی در زمان صحابه نیز مردم دست پروده معاویه – فرماندار 30 ساله عمر بن خطاب بر شام – صرفاً از باب دشمنی با امیرالمومنین علیه السلام ، سنت صحیح نبوی را رها میکردند :

عن سَعِيدِ بن جُبَيْرٍ قال كنت مع بن عَبَّاسٍ بِعَرَفَاتٍ فقال ما لي لَا أَسْمَعُ الناس يُلَبُّونَ قلت يَخَافُونَ من مُعَاوِيَةَ فَخَرَجَ بن عَبَّاسٍ من فُسْطَاطِهِ فقال لَبَّيْكَ اللهم لَبَّيْكَ لَبَّيْكَ فَإِنَّهُمْ قد تَرَكُوا السُّنَّةَ من بُغْضِ عَلِيٍّ

سعید بن جبیر گفت : به همراه ابن عباس در عرفات بودیم که ابن عباس گفت : چه شده که صدای تلبیه مردم را نمی شنوم ؟ گفتم : از ترس معاویه ، تلبیه نمی کنند .

پس ابن عباس از چادرش بیرون آمد و گفت : « لَبَّيْكَ اللهم لَبَّيْكَ لَبَّيْكَ » آنها بخاطر دشمنی با علی علیه السلام ، سنّت را نیز ترک کرده اند.

المجتبى من السنن ، ج 5 ص 253 رقم 3006 ، اسم المؤلف:  أحمد بن شعيب أبو عبد الرحمن النسائي الوفاة: 303 ، دار النشر : مكتب المطبوعات الإسلامية - حلب - 1406 - 1986 ، الطبعة : الثانية ، تحقيق : عبدالفتاح أبو غدة



این دشمنی نه فقط در باب احکام الهی ، بلکه در همه امور مثلاً پیروان سنت نیز رسوخ کرد . تا جایی که مورخین بیان نمودند که برخی از مخالفان شیعه ، با اینکه در جنگ جمل شرکت نداشتند ولی از باب دشمنی با امیرالمومنین علیه السلام و پیروی از مادرشان عایشه در این دشمنی دیرینه ، اقدام به کشتن شیعیان کردند آنهم در زیر نام مادرشان و طلحه و زبیر :


ووقعت فتنة عظيمة بين السنة والشيعة وحمل أهل سوق الطعام وهم من السنة أمرا على جمل وسموها عائشة وسمى بعضهم نفسه طلحة وبعضهم الزبير وقاتلوا الفرقا الأخرى وجعلوا يقولون نقاتل أصحاب علي بن أبي طالب و امثال هذا من الشر

(در سال 363 هجری ) و فتنه‏ اى عظيم ميان سنيان و شيعيان پديد آمد.
مردم بازار و خوار و بار فروشان كه سنى بودند، زنى را بر شترى سوار كرده. او را عايشه ناميدند. بعضى خود را طلحه و برخى هم خود را زبير ناميدند و هر دو گروه به جنگ و ستيز پرداختند، و شعار ميدادند و ميگفتند: با ياران على بن ابى طالب ميجنگيم. و مانند اينگونه شرارتها.


الكامل في التاريخ ، ج 7 ص 340 سنه 363 هجری ، اسم المؤلف:  أبو الحسن علي بن أبي الكرم محمد بن محمد بن عبد الكريم الشيباني الوفاة: 630هـ ، دار النشر : دار الكتب العلمية - بيروت - 1415هـ ، الطبعة : ط2 ، تحقيق : عبد الله القاضي



و در جای دیگر نیز همین متدیّنین به سنت اهل سقیفه ، جسارتشان را بیشتر کرده و به حرم ائمه شیعه – صلوات الله علیهم – هجوم آوردند :

فِي صَفَرٍ مِنْهَا وَقَعَ الْحَرْبُ بَيْنَ الرَّوَافِضِ وَالسُّنَّةِ، فَقُتِلَ مِنَ الْفَرِيقَيْنِ خَلْقٌ كَثِيرٌ ... فَنَهَبُوا مَشْهَدَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَأَحْرَقُوهُ، وَأَحْرَقُوا ضَرِيحَ مُوسَى وَمُحَمَّدٍ الْجَوَادِ، وَقُبُورَ مُلُوكِ بَنِي بُوَيْهِ مَنْ هُنَاكَ مِنَ الْوُزَرَاءِ، وَأُحْرِقَ قَبْرُ جَعْفَرِ بْنِ الْمَنْصُورِ، وَمُحَمَّدٍ الْأَمِينِ، وَأُمِّهِ زُبَيْدَةَ، وَقُبُورٌ كَثِيرَةٌ جِدًّا


در ماه صفر سال 443 هجری ، جنگی میان روافض و اهل سنت در گرفت که از هر دو طرف افراد زیادی کشته شدند ... (پس اهل سنت ) حرم موسی بن جعفر – علیهما السلام – را غارت کرده و آنجا را به آتش کشیدند و  ضریح موسی بن جعفر و محمد الجواد – علیهما السلام – و قبور پادشاهان بنی بوبه و وزرای آنها و قبر جعفر بن منصور و محمد امین و مادرش زبیده و بسیاری قبور دیگر را به آتش کشیدند .


البداية والنهاية ، ج 15 ص 719 سنه 443 هجری ، المؤلف: أبو الفداء إسماعيل بن عمر بن كثير القرشي البصري ثم الدمشقي (المتوفى: 774هـ) ، تحقيق: عبد الله بن عبد المحسن التركي ، الناشر: دار هجر للطباعة والنشر والتوزيع والإعلان ، الطبعة: الأولى، 1418 هـ - 1997 م ، سنة النشر: 1424هـ / 2003م

 


در حقیقت تظاهر به اسم « تسنن » بیشتر برای پیروان اهل سقیفه مهم است تا اقدام عملی به مصادیق آن ! و لذا عامه مخالفان شیعه حاضر بودند با کسی که ادعای تسنن داشت همراه شوند تا شیعیان را قلع و قم کنند آنچنان که وهابیت امروز دقیقاً به همان سیره عمل میکند :

وَثَارَتِ الْعَامَّةُ مِنْ أَهْلِ السُّنَّةِ يَنْصُرُونَ سُبُكْتِكِينُ لِأَنَّهُ كَانَ يَتَسَنَّنُ، خَلَعَ عَلَيْهِمْ، وَجَعَلَ لَهُمُ الْعُرَفَاءَ وَالْقُوَّادَ، فَثَارُوا بِالشِّيعَةِ وَحَارَبُوا (وَسُفِكَتْ بَيْنَهُمُ) الدِّمَاءُ، وَأُحْرِقَتِ الْكَرْخُ حَرِيقًا ثَانِيًا، وَظَهَرَتِ السُّنَّةُ عَلَيْهِمْ.

و در آن گير و دار عامه مردم از اهل سنت بيارى سبكتكين برخاستند زيرا سبكتكين به تسنن تظاهر مى‏كرد، سبكتكين بآنها كه سردمداران جنبش بودند، خلعت داد. و بر گروه آنها سركردگان و فرماندهانی قرار داد . آنها نیز بر شيعيان شوريدند و با آنها به پيكار برخاستند. و خونها بين آنها ريخته شد و «كرخ» دوباره بآتش سوزانده شد. و اهل سنت بر شيعيان چيرگى پيدا كردند .


الكامل في التاريخ ، ج 7 ص 317 – 318 سنه 363 هجری ، المؤلف: أبو الحسن علي بن أبي الكرم محمد بن محمد بن عبد الكريم بن عبد الواحد الشيباني الجزري، عز الدين ابن الأثير (المتوفى: 630هـ) ، تحقيق: عمر عبد السلام تدمري ، الناشر: دار الكتاب العربي، بيروت – لبنان ، الطبعة: الأولى، 1417هـ / 1997م

 


آری ! عملکرد آنها دقیقاً شبیه عملکرد وهابیون معاصر ما میباشد . امروزه می آیند و به بهانه پیروی از سنت رسول الله صلی الله علیه وآله ، شهرهای شیعه نشین را مورد هجوم قرار میدهند و در آن زمان نیز به بهانه شیعه نشین بودن برخی از شهرها ، آنجا را به آتش میکشیدند و چه زیبا ابن کثیر سلفی به این حقیقت تلخ اشاره میکند :

وَقَوِيَتِ السنة على الشيعة وأحرقوا الكرخ - لأنه محل الرافضة – ثانياً


پس اهل سنت بر شیعیان تسلط پیدا کرده و کرخ را برای بار دوم به آتش کشیدند زیرا آنجا محل روافض بود


البداية والنهاية ، ج 11 ص 312 سنه 363 هجری ، المؤلف: أبو الفداء إسماعيل بن عمر بن كثير القرشي البصري ثم الدمشقي (المتوفى: 774هـ) ، المحقق: علي شيري ، الناشر: دار إحياء التراث العربي ، الطبعة: الأولى 1408، هـ - 1988 م

 


البته نباید انتظار داشت که این حقیقت تلخ به همین راحتی در اختیار دیگران قرار بگیرد و لذا دست امانتدار جاعلین ، برخی الفاظ را از برخی از چاپها پاک می کنند مانند حذف عبارت « لانه محل الرافضه » از چاپ دار هجر :

وَقَوِيَتِ السُّنَّةُ عَلَى الشِّيعَةِ، وَأَحْرَقُوا الْكَرْخَ حَرِيقًا (؟؟؟!!!!!) ثَانِيًا

البداية والنهاية ، ج 15 ص 345 سنه 363 هجری ، المؤلف: أبو الفداء إسماعيل بن عمر بن كثير القرشي البصري ثم الدمشقي (المتوفى: 774هـ) ، تحقيق: عبد الله بن عبد المحسن التركي ، الناشر: دار هجر للطباعة والنشر والتوزيع والإعلان ، الطبعة: الأولى، 1418 هـ - 1997 م ، سنة النشر: 1424هـ / 2003م



واقعیت این است که تاریخ در حال تکرار شدن است . خیلی از اعمالی که هم اکنون انجام میگیرد در حقیقت پیشینه ای قدیمی دارد . مخالفت وهابیون امروزی با آل البیت علیهم السلام برای امروز و دیروز نیست ، بلکه تقلیدی کورکورانه از اجدادشان است .
وهابیت امروزی خودش را « اهل سنت » میداند و اعمالش را منتسب به سنت میداند و لذا به شیعه می تازد. مراسم شیعیان در عید  غدیر را مردود دانسته و بلکه به هر وسیله ای بر آن میتازد ! اگر بتواند ، شیعیان را میکشد و اگر نتواند ، شیعیان را به مسخره میکند.
و این همان کاری است که قبلاً اجدادشان در قبال شیعیان انجام میدادند :

وَفِيهَا أَرَادَتِ الشِّيعَةُ أن يصنعوا مَا كَانُوا يَصْنَعُونَهُ مِنَ الزِّينَةِ يَوْمَ غَدِيرِ خُمٍّ، وَهُوَ الْيَوْمُ الثَّامِنَ عَشَرَ مِنْ ذِي الحجة فيما يزعمونه، فقاتلهم جهلة آخرون في المنتسبين إلى السنة فَادَّعَوْا أَنَّ فِي مِثْلِ هَذَا الْيَوْمِ حُصِرَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وسلَّم وَأَبُو بَكْرٍ فِي الْغَارِ فَامْتَنَعُوا مِنْ ذَلِكَ

در سال 389 هجری ، شیعیان خواستند آن کارهایی که در مورد زینت شهر در عید غدیر خم انجام میداند را در روز 18 ذی الحجه انجام دهند ، پس گروهی از جاهلان منتسب به اهل سنت با ایشان به مقاتله پرداخته و ادعا کردند که در چنین روزی بود که پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله و ابوبکر در غار ، توسط کافر محاصره شدند! و لذا جلوی کار شیعیان را گرفتند !


البداية والنهاية ، ج 11 ص 373 سنه 389 هجری ، المؤلف: أبو الفداء إسماعيل بن عمر بن كثير القرشي البصري ثم الدمشقي (المتوفى: 774هـ) ، المحقق: علي شيري ، الناشر: دار إحياء التراث العربي ، الطبعة: الأولى 1408، هـ - 1988 م


آیا این نمونه ها را نمی توان در سیره و گفتار وهابیون امروزی – یعنی همانهایی که ادعای تسنن دارند –مشاهده نمود ؟!
العبد الاحقر – مقداد العلوی

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


نمایش این کد فقط در ادامه مطلب

تاریخ : پنجشنبه 19 شهريور 1394 | نظرات () بازدید : 47


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی


سایت islamtxt.ir یکی از بهترین و مفیدترین سایت های شیعه در موضوع نقد وهابیت و پاسخ به شبهات آنها بود که تقریبا در مهر ماه سال 1393 به دلیل نامعلومی از دسترس خارج شد _ بنابر گزارشی توسط وهابیت هک شد _ و کشیدن انتظار بازگشایی آن ، ده ماه شد تا اینکه با عنایت خدا ، موفق شدیم بسیاری از مطالب سایت اسلام تکس شیعه را بازگردانیم . مقالاتی که علامت * خورده اند ، فاقد مطلب هستند ؛ زیرا تاکنون موفق نشدیم به آنها دست یابیم. البته امیدواریم نویسندگان مقالات ، به این وبلاگ مراجعه کنند و مقالات ستاره دار را در اختیارمان قرار دهند ...
بالای صفحه
اسلام تکس | پاسخ به شبهات
firefox
opera
google chrome
safari