close
تبلیغات در اینترنت
خود درگیری ابن حجر عسقلانی ! (جدید)
جمعه 26 مرداد 1397
توضيحات بنر تبليغاتي



نویسنده : عبد الحیدر حیدری |

از قدیم گفته اند : دروغگو ، کم حافظه میشود !

این بار رفتیم سراغ حافظ علی الاطلاق وهابی ها ! هموئی که حرفهایش یکی از حربه های رد کردن احادیث فضائل اهل بیت علیهم السلام است .

این بابا (!) در یکجا بیان میکند که گفتن فلان حرف یعنی عین تشیعِ معتزلی (!!!!!؟؟؟؟؟#####) ولی خودش در یکجای دیگر ، چندین بار این حرفها را تکرار کرده و بلکه آنها صحیح هم میداند !

بسم الله الرحمن الرحیم
خود درگیری ابن حجر عسقلانی !

دشمنی با شیعیان امیرالمومنین علیه السلام امری متداول در نزد مخالفان ایشان میباشد . این سیره در میان علمای مخالف نیز بسیار زیاد مشاهده میشود و بلکه این دشمنی ایشان با شیعیان سبب خراب شدن چهره علمی آنها نیز میگردد ولی از آنجایی که محبت برخی افراد (!!) آنچنان در دل آنها رسوخ کرده که علاقه ای به دیدن حقایق ندارند لاجرم هر کاری میکنند و هر حرفی میزنند تا بتوانند تفکرات آباء و اجدادی شان را حفظ و حرمت موهوم اصنامشان را نگه دارند .
یکی از کسانی که از چهره های شاخص و معتبر اهل تسنن بوده و در عین حال در دشمنی با شیعیان نیز از پیشتازان عامّه میباشد ، حافظ علی الاطلاق ، ابوالفضل احمد بن علی بن حجر عسقلانی میباشد.
در میان ارباب علم و اهل پژوهش کمتر کسی پیدا میشود که وارد بحثهای بین الفریقین شیعه و اهل تسنن بشود ولی نام ابن حجر عسقلانی را نشنیده باشد چه اینکه وی یکی از بلند قامتان علمی اهل تسنن در حوزه حدیث و رجال و فقه و تاریخ میباشد .
ولی این عالم بزرگ و نامی اهل تسنن نیز در تعصبات مذهبی خویش – همانند عوام اهل تسنن – غرق شده و در یکجا مطلبی را بیان کرده و بیان آن را علل جرح و متهم بودن به تشیع میداند ولی در جای دیگر همان مطلب را از واضحات تاریخی میداند.


ابن حجر عسقلانی در کتاب « لسان المیزان » ذیل ترجمه علی بن الحسین بن علی المسعودی – مورخ شهیر – چنین بیان میکند :

وكتبه طافحة بأنه كان شيعيا معتزليا حتى إنه قال في حق ابن عمر: إنه امتنع من بيعة علي بن أبي طالب ثم بايع بعد ذلك يزيد بن معاوية والحجاج لعبد الملك بن مروان وله من ذلك أشياء كثيرة.

و کتابهای مسعودی مملو از مطالبی است که نشان میدهد او از شیعیان معتزلی بوده است . حتی او در مورد ابن عمر گفته : وی از بیعت با علی بن ابیطالب امتناع کرد و سپس با یزید بن معاویه ، و با حجاج برای عبدالملک بن مروان ، بیعت کرد . و از این نمونه حرفها زیاد دارد.


لسان الميزان ، ج 5 ص 531 رقم 5376 ، المؤلف: أبو الفضل أحمد بن علي بن محمد بن أحمد بن حجر العسقلاني (المتوفى: 852هـ) ، المحقق: عبد الفتاح أبو غدة ، الناشر: دار البشائر الإسلامية ، الطبعة: الأولى، 2002 م

 

 

در ابتدا باید از ابن حجر سوال کرد که شیعی معتزلی را از کجا آورده است ؟ چگونه یک نفر می تواند شیعه باشد و در عین حال به تفکرات معتزلی – که از فرق اصولی اعتقادی اهل تسنن میباشند – نیز پایبند باشد ؟

سخن ابن حجر متضمن آن است که بیان عدم بیعت ابن عمر با امیرالمومنین علیه السلام و بجای آن ، بیعت کردن وی با یزید بن معاویه و حجاج ، نشان از تشیع گوینده داشته و هرگز حقیقت ندارد ! و لذا قائل چنین مطالبی ، دروغگو بوده و سخنانش قابلیت احتجاج ندارد.


ولی گویا ابن حجر فراموش کرده است که خودش در « فتح الباری » دقیقاً همین امور را بیان کرده و بلکه آن را از حقایق تاریخی میداند :

وَكَانَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ عُمَرَ فِي تِلْكَ الْمُدَّةِ امْتَنَعَ أَنْ يُبَايِعَ لِابْنِ الزُّبَيْرِ أَوْ لِعَبْدِ الْمَلِكِ كَمَا كَانَ امْتَنَعَ أَنْ يُبَايِعَ لِعَلِيٍّ أَوْ مُعَاوِيَةَ ثُمَّ بَايَعَ لِمُعَاوِيَةَ لَمَّا اصْطَلَحَ مَعَ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ وَاجْتَمَعَ عَلَيْهِ النَّاسُ وَبَايَعَ لِابْنِهِ يَزِيدَ بَعْدَ مَوْتِ مُعَاوِيَةَ لِاجْتِمَاعِ النَّاسِ عَلَيْهِ ثُمَّ امْتَنَعَ مِنَ الْمُبَايَعَةِ لأحد حَال الِاخْتِلَاف إِلَى ان قتل بن الزُّبَيْرِ وَانْتَظَمَ الْمُلْكُ كُلُّهُ لِعَبْدِ الْمَلِكِ فَبَايَعَ لَهُ حِينَئِذٍ


در آن مدت ، عبدالله بن عمر از بیعت با عبدالله بن زبیر یا عبدالملک بن مروان امتناع میکرد آنچنان که از بیعت با علی و معاویه امتناع کرد . پس وقتی معاویه با حسن بن علی کنار آمد ، با معاویه بیعت نمود و مردم نیز بر معاویه اجتماع نمودند . و بعد از مرگ معاویه با پسرش ، یزید بن معاویه  بیعت کرد زیرا مردم بر او جمع شده بودند . سپس با هیچکس دیگری بیعت نکرد تا اینکه اختلافات سبب کشته شدن عبدالله بن زبیر شد و پادشاهی برای عبدالملک بن مروان آماده شد و در آن زمان ، عبدالله بن عمر با وی بیعت کرد.


فتح الباري شرح صحيح البخاري ، ج 13 ص 195 ، المؤلف: أحمد بن علي بن حجر أبو الفضل العسقلاني الشافعي ، الناشر: دار المعرفة - بيروت، 1379 ، رقم كتبه وأبوابه وأحاديثه: محمد فؤاد عبد الباقي ، قام  بإخراجه وصححه وأشرف على طبعه: محب الدين الخطيب ، عليه تعليقات العلامة: عبد العزيز بن عبد الله بن باز

 

 


یا در جای دیگر گفته است :

فَلَمَّا مَاتَ مُعَاوِيَة كتب بن عُمَرَ إِلَى يَزِيدَ بِبَيْعَتِهِ


وقتی معاویه از دنیا رفت ، عبدالله بن عمر برای یزید نامه ای نوشت تا با او بیعت نماید.


فتح الباري شرح صحيح البخاري ، ج 13 ص 70 ، المؤلف: أحمد بن علي بن حجر أبو الفضل العسقلاني الشافعي ، الناشر: دار المعرفة - بيروت، 1379 ، رقم كتبه وأبوابه وأحاديثه: محمد فؤاد عبد الباقي ، قام  بإخراجه وصححه وأشرف على طبعه: محب الدين الخطيب ، عليه تعليقات العلامة: عبد العزيز بن عبد الله بن باز

 

 

 

همچنین خود ابن حجر در شرح یکی از احادیث بخاری چنین میگوید :

قَوْلُهُ وَصَدْرًا مِنْ إِمَارَةِ مُعَاوِيَةَ أَيْ خِلَافَتِهِ وَإِنَّمَا لَمْ يَذْكُرِ بن عُمَرَ خِلَافَةَ عَلِيٍّ لِأَنَّهُ لَمْ يُبَايِعْهُ لِوُقُوعِ الِاخْتِلَافِ عَلَيْهِ كَمَا هُوَ مَشْهُورٌ فِي صَحِيحِ الْأَخْبَارِ وَكَانَ رَأَى أَنَّهُ لَا يُبَايِعُ لِمَنْ لَمْ يَجْتَمِعْ عَلَيْهِ النَّاسُ وَلِهَذَا لَمْ يُبَايِعْ أَيْضًا لِابْنِ الزُّبَيْرِ وَلَا لِعَبْدِ الْمَلِكِ فِي حَالِ اخْتِلَافِهِمَا وَبَايَعَ لِيَزِيدَ بْنِ مُعَاوِيَةَ ثُمَّ لعبد الْملك بن مَرْوَان بعد قتل بن الزُّبَيْرِ


عبارت : و مقداری بعد از امارت معاویه یعنی بعد از خلافت او و ابن عمر نامی از خلافت علی (علیه السلام) نبرده زیرا که او با علی بیعت نکرد زیرا در مورد خلافت او اختلاف بود (!!) و این مطلب در اخبار صحیح ، مشهور است . نظر وی چنین بوده است که با کسی که همه مردم بر او جمع نشوند بیعت نمی کند و برای همین هم با ابن زبیر و عبدالملک در زمان اختلاف ، بیعت نکرد وسپس با یزید بن معاویه بیعت کرد و بعد از کشته شدن عبدالله بن زبیر ، با عبدالملک بن مروان بیعت کرد.


فتح الباري شرح صحيح البخاري ، ج 5 ص 24 ، المؤلف: أحمد بن علي بن حجر أبو الفضل العسقلاني الشافعي ، الناشر: دار المعرفة - بيروت، 1379 ، رقم كتبه وأبوابه وأحاديثه: محمد فؤاد عبد الباقي ، قام  بإخراجه وصححه وأشرف على طبعه: محب الدين الخطيب ، عليه تعليقات العلامة: عبد العزيز بن عبد الله بن باز




به هر حال از قدیم گفته اند : دروغگو ، کم حافظه میشود !


حال انتخاب با پیروان ابن حجر است :
*ابن حجر شیعه معتزلی بوده پس مجروح است و سخنانش مقبول نیست !
*ابن حجر یک دروغگوی کم حافظه است !
*جرح و تعدیل ابن حجر بر راویان و روایات آنها هرگز صبغه علمی نداشته بلکه صرفاً بر اساس تعصبات فرقه ای میباشد !


العبد الاحقر – مقداد العلوی

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


نمایش این کد فقط در ادامه مطلب

تاریخ : پنجشنبه 19 شهريور 1394 | نظرات () بازدید : 65


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی


سایت islamtxt.ir یکی از بهترین و مفیدترین سایت های شیعه در موضوع نقد وهابیت و پاسخ به شبهات آنها بود که تقریبا در مهر ماه سال 1393 به دلیل نامعلومی از دسترس خارج شد _ بنابر گزارشی توسط وهابیت هک شد _ و کشیدن انتظار بازگشایی آن ، ده ماه شد تا اینکه با عنایت خدا ، موفق شدیم بسیاری از مطالب سایت اسلام تکس شیعه را بازگردانیم . مقالاتی که علامت * خورده اند ، فاقد مطلب هستند ؛ زیرا تاکنون موفق نشدیم به آنها دست یابیم. البته امیدواریم نویسندگان مقالات ، به این وبلاگ مراجعه کنند و مقالات ستاره دار را در اختیارمان قرار دهند ...
بالای صفحه
اسلام تکس | پاسخ به شبهات
firefox
opera
google chrome
safari