close
تبلیغات در اینترنت
دشمنی شیعیان با کردها ! «بخش اول» (جدید)
جمعه 26 مرداد 1397
توضيحات بنر تبليغاتي



نویسنده : عبد الحیدر حیدری |

در نظر ما وهابی ها ، کردها افرادی هستند یاغی و غارتگر و راهزن و احمق و پست و کمتر از چهارپا !

شیطان از همنشینی با ایشان لذت میبرد زیرا نه تنها به حرفهای او گوش میدهند بلکه از طایفه جن نیز هستند !

حتی ابن تیمیه نیز آنها را مورد ذم قرار داده است !

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از خوانندگان سایت سوال کرده :
توی بعضی از کتابهای وهابی ها و توی اینترنت دارن میگن که کردها توی شیعه اصلا ارج و احترام ندارن یا اینکه شیعه مثل نازی ها ، نژاد پرستن . آیا این حرفا درسته ؟ آیا ما حدیثی داریم که توش این حرفا رو زده باشه ؟ ممنونم جواب بدین.

پاسخ : سلام علیکم
آنچه از شبهات مخالفین وهابی در باب شبهه علیه شیعه نظر به احترام نگذاشتن به اکراد ( کردها ) و یا عدم مناکحه با آنان بیان میگردد صرفاً بر اساس جهل مرکب این قوم بر علم لغت و جغرافیا و تاریخ و همچنین احادیث کتب خودشان میباشد.
در پاسخ به این سوال شما ، از چند منظر به این موضوع نگاه میکنیم .


منظر اول : وجود اقوال و روایات در ذم اکراد در کتب مخالف
منظر دوم : بررسی روایات اکراد که توسط جناب مستطاب سید محمد تقی حسینی ورجانی انجام گرفته و ما به آن اشاره می کنیم.


منظر اول : وجود اقوال و روایات در ذم اکراد در کتب مخالف
آن دسته از روایاتی که مخالف – با استناد به آنها از کتب شیعه – شروع به شبهه پراکنی میکند همانند نهی از مناکحه با اکراد ؛ در کتب خود اهل تسنن نیز موجود میباشد .

کردها ، احمق و پست تر از درندگان هستند !

ابوحامد غزالی میگوید :

وفرقة رأت أن غاية السعادات هى الغلبة والاستيلاء والقتل والسبى والأسْر، وهذا مذهب الأعراب والأكراد وكثير من الحمقى، وهم محجوبون بظلمة الصفات السَّبُعية لغلبتها عليهم وكون إدراكها مقصودَها أعظم اللذات. وهؤلاء قنعوا بأن يكونوا بمنزلة السباع بل أخس.


و گروهی نیز هستند که انتهای سعادت را در غلبه و استیلاء و کشتار و اسیر کردن دیگران میدانند . این مذهب ، نظر اعراب و کرد ها و بسیاری از احمق ها میباشد زیرا که آنها بواسط صفات حیوانی که بر ایشان غلبه کرده محجوب شده اند و ایشان قانع شده اند که به منزله درندگان بلکه پست تر از ایشان باشند.

مشكاة الأنوار ، ص 85 - 86 ، المؤلف: أبو حامد محمد بن محمد الغزالي الطوسي (المتوفى: 505هـ) ، حققها وقدم لها: الدكتور أبو العلا عفيفي ، الناشر: الدار القومية للطباعة والنشر، القاهرة

 


کردها ، احمق های بدون فضل و عقل !

غزالی در جای دیگر میگوید :


حِكَايَاتُ أَهْلِ الْحِلْمِ وَالْعَفْوِ وَمَا اسْتُحْسِنَ مِنْهُمْ مِنْ كَظْمِ الْغَيْظِ فَإِنَّ ذَلِكَ مَنْقُولٌ عَنِ الأنبياء والأولياء والحكماء والعلماء وأكابر الملوك الفضلاء وضد ذلك منقول عن الأكراد والأتراك والجهلة والأغبياء الذين لا عقول لهم ولا فضل فيهم


حکایات افرادی که اهل صبر و بردباری و عفو بوده اند و کسانی که کظم غیظ میکرده اند از قول انبیاء و اولیاء و حکیمان و علما و بزرگان ملوک فاضل زیاد نقل شده است در حالی که ضد این خصوصیات از قول کردها و ترک ها و جاهلان و احمق هایی که هیچ عقل و فضلی ندارند ، نقل شده است .


إحياء علوم الدين ، ج 3 ص 173 ، المؤلف: أبو حامد محمد بن محمد الغزالي الطوسي (المتوفى: 505هـ) ، الناشر: دار المعرفة – بيروت



کردها ، راهزنانِ دزد !

غزالی دوباره میگوید :


أما اللصوص فمنهم من يطلب أعواناً ويكون في يديه شوكة وقوة فيجتمعون ويتكاثرون ويقطعون الطريق كالأعراب والأكراد


اما از میان دزدها ، گروهی هستند که به دنبال اعوان و انصار می گردند که ایشان دارای شوکت و قدرت بوده و در کنار هم جمع شده ( مجتمع میگردند ) تا تعدادشان زیاد شده و (سپس) به راهزنی می پردازند همانند اعراب و کردها!


إحياء علوم الدين ، ج 3 ص 228 ، المؤلف: أبو حامد محمد بن محمد الغزالي الطوسي (المتوفى: 505هـ) ، الناشر: دار المعرفة – بيروت

 


کردها ، همراهان شیطان !

عبدالرحمن صفوری میگوید :


قال القزويني قال إبليس لعنه الله أنا مع الأكراد في راحة فإنهم لا يخالفونه


قزوینی (زکریا بن محمد ) میگوید : ابلیس لعنت الله گفت که من با کردها ، شادمان هستم . (قزوینی میگوید) زیرا ایشان با شیطان مخالفت نمی کنند.


نزهة المجالس ومنتخب النفائس ، ج 2 ص 187 ، المؤلف: عبد الرحمن بن عبد السلام الصفوري (المتوفى: 894هـ)  ، الناشر: المطبعه الكاستلية - مصر ، عام النشر: 1283هـ

 



کردها ، طایفه ای از جن !

راغب اصفهانی میگوید :

ذكر أن عمر بن الخطاب رضي الله عنه روى عن النبي صلّى الله عليه وسلم أنه قال: الأكراد جيل الجن كشف عنهم الغطاء


عمر بن خطاب از رسول الله صلی الله علیه وآله روایت کرده که ایشان فرمودند : کردها طایفه ای جن هستند که پرده از آنها برداشته شده است.


محاضرات الأدباء ومحاورات الشعراء والبلغاء ، ج 1 ص 426 ، المؤلف: أبو القاسم الحسين بن محمد المعروف بالراغب الأصفهانى (المتوفى: 502هـ) ، الناشر: شركة دار الأرقم بن أبي الأرقم - بيروت ، الطبعة: الأولى، 1420 هـ

 

 


شرف خان بدلیسی در کتاب « شرف نامه - تاریخ مفصل کردستان » چنین میگوید :

به قول بعضی از حکما که گفته اند : الاکراد طایفة من الجن کشف الله عنهم الغطاء ( یعنی کردها طایفه ای از جنّ هستند که خداوند پرده از آن ها برداشته است ) و به روایت برخی از مورخان دیو با انسان ازدواج کرده طایفه اکراد از ایشان پیدا شده .

شرف نامه - تاریخ مفصل کردستان ، ج 1 ص 21- 22 ، المؤلف: شرف خان بن شمس الدین البدلیسی (المتوفى: 945هـ) ، الناشر: فرج الله ذکی الکردی – الازهر - مصر




زبیدی نیز از قول علامه محمد افندی کردی میگوید :

ثمَّ قَالَ مُحَمَّد أَفندي الْمَذْكُور: وَقيل أَصل الكرد من الجنّ، وكل كرديّ على وَجه الأَرض يكون رُبعهو جِنيًّا


محمد افندی میگوید : گفته شده که اصل کُرد از جنیان میباشد و هر کردی که بر روی زمین است یک چهارمش از جن است .


تاج العروس من جواهر القاموس ، ج 9 ص 105 ، المؤلف: محمّد بن محمّد بن عبد الرزّاق الحسيني، أبو الفيض، الملقّب بمرتضى، الزَّبيدي (المتوفى: 1205هـ) ، المحقق: مجموعة من المحققين ، الناشر: دار الهداية

 



ابو الشیخ اصفهانی نیز در کتاب العظمه ، روایت میکند :

حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ يَعْقُوبَ، حَدَّثَنَا أَبُو حَاتِمٍ، حَدَّثَنَا عِيسَى بْنُ مَيْسَرَةَ، حَدَّثَنَا أَبُو يَزِيدَ الْقَطَّانُ، حَدَّثَنَا جَرَّاحٌ، عَنْ أَبِي وَلَّادٍ، قَالَ سَمِعْتُ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ رَحِمَهُ اللَّهُ تَعَالَى يَقُولُ: الْأَكْرَاؤُحِيُّ «مِنَ الْجِنِّ كُشِفَ عَنْهُمُ الْغِطَاءُ»


ابو ولاد گفت : ازجعفر بن محمد شنیدم که میگفت : کردها طایفه ای جن هستند که پرده از ایشان برداشته شده است.


العظمة ، ج 5 ص 1681 ، المؤلف: أبو محمد عبد الله بن محمد بن جعفر بن حيان الأنصاري المعروف بأبِي الشيخ الأصبهاني (المتوفى: 369هـ) ، المحقق: رضاء الله بن محمد إدريس المباركفوري ، الناشر: دار العاصمة - الرياض ، الطبعة: الأولى، 1408


میگویم : محقق کتاب در مورد لفظ « الْأَكْرَاؤُحِيُّ » گفته است :
هکذا یظهر فی النسخ الثلاث ، و لم استطع معرفته = این واژه در 3 نسخه خطی چنین آمده و من نتوانستم معنایش را بفهمم .


واژه « الْأَكْرَاؤُحِيُّ » در حقیقت شامل دو واژه « الاکراد » و « حی » میباشند که حرف « د » تصحیف شد و به صورت « و » نوشته شده است . موید این سخن ما عباراتی است که در بالا بیان شده است .

 

 
برخی نیز منتسب بودن کردها به جن را تلویحاً بیان کرده اند .
ابن جوزی و ابن کثیر میگویند:

وفي ربيع الأول: شاع ببغداد أن قوما من الأكراد خرجوا متصيدين فرأوا في البرية خيما سودا سمعوا فيها لطما شديدا، وعويلا كبيرا، وقائلا يقول: قد مات سيدوك ملك الجن، وأي بلد لم يلطم به عليه ولم يقم فيه مأتم قلع أصله، وأهلك أهله. فخرج النساء العواهر من حريم بغداد إلى المقابر يلطمن/ ثلاثة أيام، ويخرقن ثيابهن وينشرن شعورهن، وخرج رجال من السفساف يفعلون ذلك، وفعل هذا في واسط وخوزستان من البلاد، وكان هذا فنا من الحمق لم ينقل مثله.


در بغداد شایع شد که گروهی از کردها برای صید به بیرون شهر رفته بودند که خیمه های سیاهی را دیدند که از داخل آن صدای گریه و زاری و شیون می آید . و شنیده میشد که میگفتند : سیدوک ، پادشاه اجنه ، مرده است . و اگر سرزمینی باشد که برای او عزاداری و ناراحتی نکند از بیخ و بن برکنده شده و همه اهالی اش هلاک میشوند . پس فاحشه های اطراف بغداد به سمت قبرستان رفتند و تا 3 روز عزاداری میکردند و لباسهایشان را پاره کرده و موهایشان را پریشان میکردند . و مردان هرز نیز همان کارها را میکردند . این کارها در واسط و خوزستان انجام شد .


(ابن جوزی میگوید ) : این جریان نشان از اوج حماقت است و همانند آن نقل نشده است .


المنتظم في تاريخ الأمم والملوك ، ج 16 ص 87 ، المؤلف: جمال الدين أبو الفرج عبد الرحمن بن علي بن محمد الجوزي (المتوفى: 597هـ) ، المحقق: محمد عبد القادر عطا، مصطفى عبد القادر عطا ، الناشر: دار الكتب العلمية، بيروت ، الطبعة: الأولى، 1412 هـ - 1992 م
البداية والنهاية ، ج 15 ص 794 ، المؤلف: أبو الفداء إسماعيل بن عمر بن كثير القرشي البصري ثم الدمشقي (المتوفى: 774هـ) ، تحقيق: عبد الله بن عبد المحسن التركي ، الناشر: دار هجر للطباعة والنشر والتوزيع  والإعلان ، الطبعة: الأولى، 1418 هـ - 1997 م ، سنة النشر: 1424هـ / 2003م

 

 



تئوریسین آتش زدن حضرت ابراهیم علیه السلام ، کرد ( یا کردها ) بود !

در تفاسیر متعدد اهل تسنن در ذیل آیه «قَالُوا حَرِّقُوهُ وَانْصُرُوا آلِهَتَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ فَاعِلِينَ» آمده است کسی که پیشنهاد آتش زدن حضرت ابراهیم علیه السلام را داد یک نفر کرد ( و یا کردها ) بوده است .


زمخشری و نسفی در تفاسیرشان میگویند :


والذي أشار بإحراقه نمروذ. وعن ابن عمر رضى الله عنهما: رجل من أعراب العجم يريد الأكراد. وروى أنهم حين هموا بإحراقه


کسی که آتش زدن ابراهیم علیه السلام را پیشنهاد داد ، نمرود بود .و از ابن عمر روایت شده ( آنکسی که آتش زدن ابراهیم علیه السلام را پیشنهاد داد ) مردی از اعراب عجم بود یعنی کردها ! و روایت شده که آنها در آن موقع میخواستند ابراهیم علیه السلام را آتش بزنند.


الكشاف عن حقائق غوامض التنزيل ، ج 3 ص 125 ، المؤلف: أبو القاسم محمود بن عمرو بن أحمد، الزمخشري جار الله (المتوفى: 538هـ) ، الناشر: دار الكتاب العربي - بيروت ، الطبعة: الثالثة - 1407 هـ


تفسير النسفي (مدارك التنزيل وحقائق التأويل) ، ج 2 ص 412 ، المؤلف: أبو البركات عبد الله بن أحمد بن محمود حافظ الدين النسفي (المتوفى: 710هـ) ، حققه وخرج أحاديثه: يوسف علي بديوي ، راجعه وقدم له: محيي الدين ديب مستو ، الناشر: دار الكلم الطيب، بيروت ، الطبعة: الأولى، 1419 هـ - 1998 م



ابن کثیر در تفسیرش میگوید :

وَجَعَلُوا إِبْرَاهِيمَ، عَلَيْهِ السَّلَامُ، فِي كِفَّةِ الْمَنْجَنِيقِ بِإِشَارَةِ رَجُلٍ مِنْ أَعْرَابِ فَارِسَ مِنَ الْأَكْرَادِ -قَالَ شُعَيب الْجِبَائِيُّ: اسْمُهُ هِيزُنُ .


پس آنها به پیشنهاد و اشاره مردی از کردهای سرزمین فارس ، ابراهیم علیه السلام را در کفه منجنیق قرار دادند (تا وی را در آتش بیندازند ) . شعیب جبایی میگوید : اسم آن مرد کرد ، هیزن بوده است .


تفسير القرآن العظيم ، ج 5 ص 351 ، المؤلف: أبو الفداء إسماعيل بن عمر بن كثير القرشي البصري ثم الدمشقي (المتوفى: 774هـ) ، المحقق: سامي بن محمد سلامة ، الناشر: دار طيبة للنشر والتوزيع ، الطبعة: الثانية 1420هـ - 1999 م




آلوسی نیز در تفسیرش میگوید :


وأخرج ابن جرير عن مجاهد قال: تلوت هذه الآية على عبد الله بن عمر فقال: أتدري يا مجاهد من الذي أشار بتحريق إبراهيم عليه السلام بالنار؟ قلت: لا. قال: رجل من أعراب فارس يعني الأكراد ونص على أنه من الأكراد ابن عطية .


ابن جریر طبری از مجاهد نقل میکند : این آیه را برای عبدالله بن عمر خواندم . ابن عمر گفت : مجاهد ! آیا میدانی که چه کسی پیشنهاد آتش زدن ابراهیم علیه السلام را داد ؟ مجاهد گفت : نمیدانم.

ابن عمر گفت :او مردی از اعراب فارس بود یعنی کردها .
(آلوسی میگوید ) : ابن عطیه نیز بیان میکند که آن مرد ، از کردها بوده است .

روح المعاني في تفسير القرآن العظيم والسبع المثاني ، ج 9 ص 65 ، المؤلف: شهاب الدين محمود بن عبد الله الحسيني الألوسي (المتوفى: 1270هـ) ، المحقق: علي عبد الباري عطية ، الناشر: دار الكتب العلمية - بيروت ، الطبعة: الأولى، 1415 هـ

 



کردها فاسد و ظالم و راهزن و غارتگر اند و بهترین شان هم به درد نمیخورد !

پیرو سخن مفسران در معرفی کسی که پیشنهاد آتش زدن حضرت ابراهیم علیه السلام را داد ، اسماعیل حقی بروسوی حنفی در تفسیرش در مورد کردها چنین میگوید :

وقال ابن عمر رضى الله عنهما ان الذي أشار بإحراقه رجل من اعراب العجم يعنى من الأكراد ولعمرى انهم لفى فسادهم وجفائهم وغلوهم فى تعذيب الناس بعد يقدمون ولا ينفكون عن ذلك ما ترى للاسلام الذي هو دين ابراهيم الخليل عليهم اثرا فى خلق ولا عمل خلقهم نهب اموال المسلمين وعلمهم ظلم وسرقة وقتل وقطع الطريق والله ما هؤلاء باهل الملة الغراء لاكثر الله فى الناس مثل هؤلاء إياك والمصاحبة باصلحهم والمرور ببلادهم

ابن عمر گفت : کسی که پیشنهاد ( آتش زدن حضرت ابراهیم علیه السلام را ) داد مردی از اعراب عجم بود یعنی از کردها !

به جانم قسم آن ها (یعنی کردها) در فساد و ستم و زیاده روی شان در اذیت کردن مردم پیش قدمند و از آن جدا نمی شوند.از اسلامی که دین ابراهیم خلیل است، اثری در خوی و رفتار آنان نمی بینی؛ خوی شان غارت اموال مسلمانان و رفتارشان ستم و دزدی و کشتار و راه زنی است.
به خدا قسم این ها اهل آئین روشن نیستند. خداوند امثال این ها را در میان مردم زیاد کرده است، پس پرهیز کن از مصاحبت با نیکوکارترین آن ها و از رفتن به شهرهایشان.

روح البيان ، ج 5 ص 497 ، المؤلف: إسماعيل حقي بن مصطفى الإستانبولي الحنفي الخلوتي , المولى أبو الفداء (المتوفى: 1127هـ) ، الناشر: دار الفكر – بيروت

 


کردها ، هم رتبه چهار پایان !
مناوی در « فیض القدیر » در شرح روایت « الشَّيْخُ فِي أَهْلِهِ كَالنَّبِيِّ فِي أُمَّتِهِ » چنین میگوید :

ولذلك ترى الأكراد والأتراك وأجلاف العرب مع قرب رتبتهم من البهيمة يوقرون الشيخ بالطبع

و برای همین است که می بینی کردها و ترک ها و بیخردان عربی با اینکه به لحاظ رتبه ، به چهارپایان نزدیک هستند ، ولی پیر مردان را احترام میکنند.


فيض القدير شرح الجامع الصغير ، ج 4 ص 185 رقم 4969 ، المؤلف :زين الدين محمد المدعو بعبد الرؤوف بن تاج العارفين بن علي بن زين العابدين الحدادي ثم المناوي القاهري (المتوفى: 1031هـ) ، الناشر: المكتبة التجارية الكبرى - مصر ، الطبعة: الأولى، 1356

 


ابن تیمیه و کردها !
ابن تیمیه نیز در مورد کردها نظرهای جالبی دارد که به سینه چاکان ایشان تقدیم می کنیم.

کردها ، گمراهند !

وَرُبَّمَا جَعَلَهُ بَعْضُهُمْ نَبِيًّا وَيَقُولُونَ عَنْ " الشَّيْخِ عَدِيٍّ " أَوْ حَسَنٍ الْمَقْتُولِ - كَذِبًا عَلَيْهِ - إنَّ سَبْعِينَ وَلِيًّا صُرِفَتْ وُجُوهُهُمْ عَنْ الْقِبْلَةِ لِتَوَقُّفِهِمْ فِي يَزِيدَ. وَهَذَا قَوْلُ غَالِيَةِ العدوية وَالْأَكْرَادِ وَنَحْوِهِمْ مِنْ الضُّلَّالِ

و چه بسا برخی از ایشان ، یزید را بعنوان پیامبر قرار داده و از شیخ عدی یا حسن مقتول – به دروغ – نقل میکنند که 70 ولی خدا بواسطه توقف در شان یزید ، مرتد شدند . این سخنان از مدعیات غالیان عدویه و کردها و گمراهان امثال ایشان میباشد.


مجموع الفتاوى ، ج 4 ص 482 ، المؤلف: تقي الدين أبو العباس أحمد بن عبد الحليم بن تيمية الحراني (المتوفى: 728هـ) ، المحقق: عبد الرحمن بن محمد بن قاسم ، الناشر: مجمع الملك فهد لطباعة المصحف الشريف، المدينة النبوية، المملكة العربية السعودية ، عام النشر: 1416هـ/1995م

 

 

کردها ،جاهلند !

وَأَقْبَحُ مِنْ ذَلِكَ مَنْ يَحْكِي عَنْ بَعْضِ الْعُلَمَاءِ أَنَّ الْمِدَادَ الَّذِي فِي الْمُصْحَفِ قَدِيمٌ وَجَمِيعُ أَئِمَّةِ أَصْحَابِ الْإِمَامِ أَحْمَد وَغَيْرُهُمْ أَنْكَرُوا ذَلِكَ وَمَا عَلِمْت أَنَّ عَالِمًا يَقُولُ ذَلِكَ إلَّا مَا يَبْلُغُنَا عَنْ بَعْضِ الْجُهَّالِ: مِنْ الْأَكْرَادِ وَنَحْوِهِمْ "

و قبیح تر از آن حکایتی است که از بعضی از علما نقل شده که مرکبی که در مصحف (قرآن) استفاده شده ، قدیم است. و جمیع ائمه از پیروان احمد بن حنبل و دیگران نیز این مطلب را رد کرده اند و نیز نمیدانم که عالمی نیز چنین مطلبی را گفته باشد مگر اینکه این سخن از برخی از جاهلان کردها و امثال ایشان میباشد.

مجموع الفتاوى ، ج 12 ص 238 ، المؤلف: تقي الدين أبو العباس أحمد بن عبد الحليم بن تيمية الحراني (المتوفى: 728هـ) ، المحقق: عبد الرحمن بن محمد بن قاسم ، الناشر: مجمع الملك فهد لطباعة المصحف الشريف، المدينة النبوية، المملكة العربية السعودية ، عام النشر: 1416هـ/1995م

 

 

کردها ، اهل جفا !

وَإِنْ كَانَتْ عَادَتُهُمْ يُسَمُّونَ مَهْرًا وَلَكِنْ لَا يَسْتَوْفُونَهُ قَطُّ مِثْلُ عَادَةِ أَهْلِ الْجَفَاءِ مِثْلُ الْأَكْرَادِ وَغَيْرِهِمْ فوجوده کعدمه

و اگر عادت ایشان بر گذاشتن مهر است ولیکن آن را هرگز نمی گیرند مثل عادت اهل جفا همچون کردها و غیره که وجود آن همچون نبود آن میباشد.


الفتاوى الكبرى لابن تيمية، ج 5 ص 476 ، المؤلف: تقي الدين أبو العباس أحمد بن عبد الحليم بن عبد السلام بن عبد الله بن أبي القاسم بن محمد ابن تيمية الحراني الحنبلي الدمشقي (المتوفى: 728هـ) ، الناشر: دار الكتب العلمية ، الطبعة: الأولى، 1408هـ - 1987م

 


کردها ، اهل بدعت اند !

ابن حجر عسقلانی نیز در ترجمه یکی از علمای اهل تسنن میگوید :

يوسف بن الحسين الكردي الشافعي نزيل دمشق ... وكان يميل إلى الأثر والسنة وينكر على الأكراد في عقائدهم وبدعتهم

یوسف بن حسین کردی شافعی ، ساکن دمشق ... وی به روایات و سنت نبوی میل داشت و به عقاید کردها و بدعتهای ایشان اشکال میکرد.


إنباء الغمر بأبناء العمر ، ج 2 ص 223 - 224 ، المؤلف: أبو الفضل أحمد بن علي بن محمد بن أحمد بن حجر العسقلاني (المتوفى: 852هـ) ، المحقق: د حسن حبشي ، الناشر: المجلس الأعلى للشئون الإسلامية - لجنة إحياء التراث الإسلامي، مصر ، عام النشر:1389هـ، 1969م



اینگونه سخنان علمای اهل تسنن – که قسمتی از آنها صرفاً بیان گشت – نشان میدهد که ایشان نیز به کردها ارادتی خاص دارند !
حال یا علمای اهل تسنن درصدد توجیه این امور بی می آیند و یا برنمی آیند ، برای شیعه فرقی ندارد چه اینکه شیعه در مورد روایاتی که در کتبش آمده نظری دیگر ، غیر از برداشتهای جاهلانه مخالفانش دارد.


العبد الاحقر – مقداد العلوی

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


نمایش این کد فقط در ادامه مطلب

تاریخ : پنجشنبه 19 شهريور 1394 | نظرات () بازدید : 79


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی


سایت islamtxt.ir یکی از بهترین و مفیدترین سایت های شیعه در موضوع نقد وهابیت و پاسخ به شبهات آنها بود که تقریبا در مهر ماه سال 1393 به دلیل نامعلومی از دسترس خارج شد _ بنابر گزارشی توسط وهابیت هک شد _ و کشیدن انتظار بازگشایی آن ، ده ماه شد تا اینکه با عنایت خدا ، موفق شدیم بسیاری از مطالب سایت اسلام تکس شیعه را بازگردانیم . مقالاتی که علامت * خورده اند ، فاقد مطلب هستند ؛ زیرا تاکنون موفق نشدیم به آنها دست یابیم. البته امیدواریم نویسندگان مقالات ، به این وبلاگ مراجعه کنند و مقالات ستاره دار را در اختیارمان قرار دهند ...
بالای صفحه
اسلام تکس | پاسخ به شبهات
firefox
opera
google chrome
safari