close
تبلیغات در اینترنت
حسبنا کتاب الله ؛ فضیحت ماندگار عمر ! (جدید)
جمعه 26 مرداد 1397
توضيحات بنر تبليغاتي



نویسنده : عبد الحیدر حیدری |

یکی فریاد زد : حسبنا کتاب اللهی ها که کلاً کافرند !

آن یکی در تاییدش گفت : احمق هم هستند !

دیگری داد زد : همشون خبیث و گمراهند ! اصلاً یه مشت خارجی زندیق و اهل بدعت هستند!

یک نفر هم به آرامی گفت : مگه حسبنا کتاب الله را مولایمان عمر نگفته ؟!!

بسم الله الرحمن الرحیم
حسبنا کتاب الله ، فضیحت ماندگار عمر !

مخالفتهای عمر بن خطاب با دستورات خدا و رسول الله صلی الله علیه و آله بسیار زیاد بوده و در تاریخ نیز ضبط میباشد .
یکی از مشهورترین مخالفتها و جسارتهای عمر بن خطاب به رسول الله صلی الله علیه وآله ، ممانعت کردن وی از کتابت وصیت رسول الله صلی الله علیه وآله در زمان احتضار آن بزرگوار میباشد. این جریان که در صحاح اهل تسنن ( اعم از صحیحین و دیگر روایات و کتب صحیح ) آمده است بسیار مشهورتر از آن است که نیازی به شرح و توضیح داشته باشد . و آنقدر فضیحت مخالفت عمر در این دسته از روایات ، زیاد و متحیر کننده است که برخی از معاصرین اهل تسنن و وهابیت از سر عجز و بیچارگی بیان میکنند که این روایت اصلا صحیح نیست و بلکه از جعلیات شیعیان است که به کتب صحیح اهل تسنن راه یافته !

برخی هم از ترس اینکه نخواهند بیان کنند که کتب صحیحشان دارای روایات مخالف مذهبشان نیست ، دیواری کوتاه تر از دیوار برخی از صحابه گیر نیاورده و بیان کرده اند که این روایات رزیه الخمیس ، از شبهات ابن عباس است :

قوله-الرزيه كل الرزيه--اعلم ان هذا المقام من مزالق الاقدام كم زلت فيه الاعلام وصغت فيه الافهام واني قد تحققت بعد تتبع طرق هذا الحديث يعني امره -ص- بالكتاب ان قول ابن عباس الرزيه كل الرزيه انما كان بطريق الشبهـة مثل سائر شبهاته

در مورد این سخن ابن عباس – فاجعه و تمام فاجعه – پس بدان که این مقام ، از مواضعی میباشد که چه بسیاری از بزرگان در آن دچار لغزش شده و مردان متفکر نیز بدان مایل شده اند و من (دهلوی) بعد از تتبع در مورد طرق این حدیث یعنی حدیث دستور دادن رسول الله صلی الله علیه وآله به کتابت و این سخن ابن عباس (الرزیه کل الرزیه ) به تحقیق یافتم که این سخن ابن عباس بر سبیل شبهه است همانند دیگر شبهاتش !

شرح تراجم ابواب صحیح البخاری ، ص 17 ، المؤلف: أحمد بن عبد الرحيم بن الشهيد وجيه الدين بن معظم بن منصور المعروف بـ «الشاه ولي الله الدهلوي» (المتوفى: 1176هـ)، الناشر: دائر المعارف النظامیه – حیدرآباد الدکن - الهند ، سنة 1323 هـ


این قوم برای اثبات صحت غلط کاری مولایشان عمر ، دیگر صحابه را نیز مورد شبهه قرار میدهند پس باید سوال کرد : کجاست عدالت صحابه ؟ اگر ابن عباس که مفسرین و محدثین شما ریزه خور خوان او هستند اینقدر صاحب شبهه است ، پس تکلیف دیگر صحابه تان چگونه است ؟!
ما قبلا در سری مقالاتی ، در مورد حدیث قرطاس سخن گفته ایم . در این نوشتار میخواهیم نظرعلمای اهل تسنن را در مورد گوینده عبارت « حسبنا کتاب الله » بیان نماییم تا مشخص شود مقام عمر بن خطاب در امور اعتقادی تا چه حد ، رفیع (!) میباشد.

زندیق
ابومحمد حسن بن علی بربهاری ، عالم شهیر اهل تسنن در « شرح السنه » چنین میگوید :

وإذا سمعت الرجل تأتيه بالأثر فلا يريده، ويريد القرآن، فلا [تشك] أنه رجل قد احتوى على الزندقة، فقم من عنده


و اگر شنیدی که روایتی به کسی رسید و او آن را قبول نکرد و (صرفاً) قرآن را خواست پس شک نکن که او زندیق است و از پیش او برو.


شرح السنة ، ص 119 رقم 135 ، المؤلف: أبو محمد الحسن بن علي بن خلف البربهاري (المتوفى: 329هـ)، المحقق: عبدالرحمن بن احمد الجمیزی ، الناشر: دار المنهاج للنشرو التوزیع - الریاض ، الطبعة : الاولی 1426 هـ

 




اهل بدعت
ابوالقاسم اسماعیل تیمی اصفهانی نیز در « الحجة فی بیان المحجة » میگوید :

وإذا رأيت الرجل يخاصم في دين الله ويجادل في كتاب الله فإذا قيل له : قال رسول الله ، قال : حسبنا كتاب الله ؛ فاعلم أنه صاحب بدعة

پس اگر دیدی کسی در مورد دین خدا به مخاصمه برخاسته و در مورد کتاب الله مجادله میکند و وقتی به او گفته میشود : قال رسول الله ( یعنی رسول الله چنین و چنان فرموده ) پس میگوید : کتاب الله برای ما کفایت میکند . بدان که او صاحب بدعت است .


الحجة في بيان المحجة وشرح عقيدة أهل السنة ، ج 2 ص 539 - 540 ، اسم المؤلف:  أبو القاسم اسماعيل ابن محمد بن الفضل التيمي الأصبهاني الوفاة: 535هـ ، دار النشر : دار الراية - السعودية / الرياض - 1419هـ - 1999م ، الطبعة : الثانية ، تحقيق : محمد بن ربيع بن هادي عمير المدخلي





خارجی

ذهبی متعصب نیز در ابتدای « تذکره الحفاظ » چنین افاضه میکند :

ومن مراسيل بن أبي مليكة أن الصديق جمع الناس بعد وفاة نبيهم فقال إنكم تحدثون عن رسول الله صلی الله علیه وسلم أحاديث تختلفون فيها والناس بعدكم أشد اختلافا فلا تحدثوا عن رسول الله شيئا فمن سألكم فقولوا بيننا وبينكم كتاب الله فاستحلوا حلاله وحرموا حرامه فهذا المرسل يدلك أن مراد الصديق التثبت في الأخبار والتحري لا سد باب الرواية ألا تراه لما نزل به أمر الجدة ولم يجده في الكتاب كيف سأل عنه في السنة فلما أخبره الثقة ما اكتفى حتى استظهر بثقة آخر ولم يقل حسبنا كتاب الله كما تقوله الخوارج

از مراسیل ابن ابی ملیکه چنین است که صدیق ( ابوبکر ) بعد از وفات رسول الله صلی الله علیه وآله ، مردم را جمع کرد و گفت : شما از رسول الله صلی الله علیه وآله احادیثی نقل میکنید که در آنها اختلاف دارید و لذا مردم بعد از شما نیز به اختلاف زیادی خواهند افتاد . پس از رسول الله صلی الله علیه وآله چیزی نقل نکنید و هر کس از شما سوالی کرد بگویید بین ما و شما قرآن است . حلالش را حلال و حرامش را حرام بدانید. این روایت مرسله دلالت بر آن دارد که منظور صدیق ( ابوبکر ) از این سخن ،تثبت و تحقیق و تحری و رسیدن به واقعیت بوده و نه بستن باب نقل روایت . آیا نمی بینی که وقتی در مورد جده از او سوال شد و او جواب آن را در قرآن کریم نیافت چگونه در مورد جوابش از سنت رسول الله صلی الله علیه وآله سوال نمود و وقتی یک فرد مورد اعتماد به او جواب داد او به سخن او اکتفا نکرد تا اینکه فرد ثقه دیگری همان جواب را به او داد و لذا ابوبکر این سخن خوارج را که میگویند : حسبنا کتاب الله ، را نگفت.


تذكرة الحفاظ ، ج 1 ص 2 - 3 ، اسم المؤلف:  أبو عبد الله شمس الدين محمد الذهبي الوفاة: 748 ، دار النشر : دار الكتب العلمية - بيروت ، الطبعة : الأولى

 

 



کافر

ابن حزم اندلسی در « الاِحکام فی اصول الاَحکام » نیز چنین میگوید :

ولو أن امرأ قال لا نأخذ إلا ما وجدنا في القرآن لكان كافرا بإجماع الأمة

اگر کسی بگوید که ما جز آنچه که در قرآن می یابیم اخذ نمی کنیم ، چنین شخصی به اجماع امت کافر است .


الإحكام في أصول الأحكام ، ج 2 ص 80 ، المؤلف: أبو محمد علي بن أحمد بن سعيد بن حزم الأندلسي القرطبي الظاهري (المتوفى: 456هـ) ، المحقق: الشيخ أحمد محمد شاكر ، قدم له: الأستاذ الدكتور إحسان عباس ، الناشر: دار الآفاق الجديدة، بيروت

 

 



احمق
سیوطی در «مفتاح الجنه فی الاحتجاج بالسنه » چنین میگوید :

وَأخرج سعيد بن مَنْصُور عَن عمرَان بن حُصَيْن أَنهم كَانُوا يتذاكرون الحَدِيث فَقَالَ رجل دَعونَا من هَذَا وجيؤونا بِكِتَاب الله فَقَالَ عمر: "إِنَّك أَحمَق أتجد فِي كتاب الله الصَّلَاة مفسرة، أتجد فِي كتاب الله الصّيام مُفَسرًا، إِن الْقُرْآن أحكم ذَلِك وَالسّنة تفسره"

سعيد بن منصور روايت ميکند از قول عمران بن حصين که ما در حال صحبت کردن در مورد احاديث بوديم که مردي آمد و گفت : اين حرفها را رها کنيد ! از کتاب خدا براي من (در مورد اين حرفها ) دليل بياوريد !

عمر بن خطاب گفت : تو آدم احمقي هستي ! آيا در کتاب خدا ، نماز خواندن و روزه گرفتن تفسيرش آمده ؟ کتاب خدا حکم را آورده و سنت نبوي آن را تفسير ميکند !

مفتاح الجنة في الاحتجاج بالسنة ،  ص 59 ، المؤلف: عبد الرحمن بن أبي بكر، جلال الدين السيوطي (المتوفى: 911هـ) ، الناشر: الجامعة الإسلامية، المدينة المنورة ، الطبعة: الثالثة، 1409هـ/1989م

 



گمراه
البانی وهابی نیز در کتاب « منزلة السنة فی القرآن » بابی دارد به نام " ضلال المستغنين بالقرآن عن السنة " ( گمراهی کسانی که قرآن را از سنت رسول الله صلی الله علیه وآله مستغنی و بی نیاز میدانند ) .

منزلة السنة في الإسلام ، ص 12 ، المؤلف: أبو عبد الرحمن محمد ناصر الدين، بن الحاج نوح بن نجاتي بن آدم، الأشقودري الألباني (المتوفى: 1420هـ) ، الناشر: الدار السلفية - الكويت ، الطبعة: الرابعة - 1404 هـ - 1984 م

 

 


خبیث
دکتر محمد محمد ابوشهبه در « فی رحاب السنه ، الکتب الصحاح السته » میگوید :

فقد ظهرت فئة فی القدیم و الحدیث تدعوا الی هذه الدعوة الخبیثة و هی الاکتفاء بالقرآن عن الاحادیث و غرضهم هدم نصف الدین

گروهی در زمانهای قبل و هم اکنون نیز بوجود آمده اند که به این ادعای خبیث – یعنی اکتفا به قرآن بدل از احادیث – دعوت میکنند و هدف آنها از بین بردن نصف دین است.


فی رحاب السنة - الکتب الصحاح الستة ،  ص 17 ، المؤلف: محمد بن محمد بن سويلم أبو شُهبة (المتوفى: 1403هـ) ، الناشر: مجمع البحوث الاسلامیة – الازهر - مصر ، الطبعة: الثامنة - 1415 هـ / 1995 م




نتیجه :

بر اساس سخنان علمای اهل تسنن و وهابیت ، کسی که مدعی باشد قرآن برای ما کافیست فردیست : زندیق ، اهل بدعت ، خارجی ، کافر ، احمق ، خبیث و گمراه !
نظر شما در مورد عمر بن خطاب چیست ؟!


العبد الاحقر – مقداد العلوی

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


نمایش این کد فقط در ادامه مطلب

تاریخ : پنجشنبه 19 شهريور 1394 | نظرات () بازدید : 144


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی


سایت islamtxt.ir یکی از بهترین و مفیدترین سایت های شیعه در موضوع نقد وهابیت و پاسخ به شبهات آنها بود که تقریبا در مهر ماه سال 1393 به دلیل نامعلومی از دسترس خارج شد _ بنابر گزارشی توسط وهابیت هک شد _ و کشیدن انتظار بازگشایی آن ، ده ماه شد تا اینکه با عنایت خدا ، موفق شدیم بسیاری از مطالب سایت اسلام تکس شیعه را بازگردانیم . مقالاتی که علامت * خورده اند ، فاقد مطلب هستند ؛ زیرا تاکنون موفق نشدیم به آنها دست یابیم. البته امیدواریم نویسندگان مقالات ، به این وبلاگ مراجعه کنند و مقالات ستاره دار را در اختیارمان قرار دهند ...
بالای صفحه
اسلام تکس | پاسخ به شبهات
firefox
opera
google chrome
safari