close
تبلیغات در اینترنت
اسارت خاندان امام حسین سلام الله علیه از کربلا تا شام (جدید)
سه شنبه 20 آذر 1397
توضيحات بنر تبليغاتي



نویسنده : عبد الحیدر حیدری |

بحث اسارت خاندان حسین بن علی و سوار کردن آنها بر شترهای بدون جهاز و غُل و زنجیر کردن آنها بعنوان اسیر و این حرفها ، همه اش ساخته روافض است ! همه اش ساخته این آخوندها و مدّاح ها است ! این حرفهای اصلاً ریشه تاریخی ندارد و همچنان که مولای ما ابن تیمیه گفته : همه اش دروغ است و اصل ندارد !

(خاطرات یک وهابی بعد از عاشورا )

بسم الله الرحمن الرحیم
شاید راحت ترین راه فرار از برخی حقائق ، انکار حداکثری آنها باشد به نحوی که دیگر هیچ اثری از آن حقیقت باقی نماند. این همان کاری بود که مشرکان و کفار مکه در ابتدای ظهور اسلام بدان روی آوردند . بدینگونه که اصل نبوت رسول الله صلی الله علیه و آله را منکر شده و قرآن را سخن خود او معرفی کردند . در حقیقت برخی از آنها نیز با انکار اصل توحید ، پنبه ی هر چه نبی و رسول را در طول تاریخ زدند که به زعمشان همه مشکلات را حل کنند.
این سیره در سخنان بسیاری از علمای اهل تسنن در طول تاریخ و علی الخصوص وهابیت معاصر دیده میشود. یکی از همین دروغ پردازان بی صفت ، ابن تیمیه حرّانی – پدر معنوی وهابیت – میباشد.
وی در نوشتارش ، بسیار زیاد از این حربه استفاده کرده است که آنچه مد نظر این گفتار میباشد ، تکذیب وی در مورد اسارت خانواده امام حسین علیه السلام است .

وی مدعی شده :

وأما ما ذكره من سبي نسائه والذراري والدوران بهم في البلاد وحملهم على الجمال بغير أقتاب فهذا كذب وباطل ما سبى المسلمون ولله الحمد هاشمية قط ولا استحلت أمة محمد صلى الله عليه و سلم سبى بني هاشم قط ولكن أهل الهوى والجهل يكذبون كثيرا


و آنچه که ابن مطهر در مورد اسارت زنان و فرزندان حسین و گرداندن آنها در شهرها و سوار نمودن آنها بر شترهای بدون پالان بیان نموده ، همه اش دروغ و باطل است و مسلمانان هیچ کس از بنی هاشم را اسیر نکردند و هیچکس از امت محمد صلی الله علیه وآله اسیر نمودن بنی هاشم را مباح ندانست ولی اهل هوی و جهل ، دروغ بسیار میگویند.


منهاج السنة النبوية ، ج 4 ص 558 ، اسم المؤلف:  أحمد بن عبد الحليم بن تيمية الحراني أبو العباس الوفاة: 728 ، دار النشر : مؤسسة قرطبة - 1406 ، الطبعة : الأولى ، تحقيق : د. محمد رشاد سالم


سخنان ابن تیمیه نیازی به شرح و بسط ندارد و دشمنی با آل الله در آن کاملا نمایان است . لذا مستقیماً به سراغ سخنان برخی از علمای اهل تسنن میرویم تا کذب این ادعای ابن تیمیه آشکار گردد .

عبدالرحمن ابن جوزی حنبلی متوفی 597 هجری
این عالم حنبلی که متقدم بر ابن تیمیه بوده و بسیار هم مورد علاقه ابن تیمیه میباشد ، در کتاب « الرد علی المتعصب العنید المانع من ذم الیزید » صراحت بر اسارت اهل بیت امام حسین علیه السلام دارد و میگوید :

ثم دعى يزيد بعلي بن الحسين والصبيان والنساء ، وقد أوثقوا بالحبال ، فأدخلوا عليه


سپس یزید ، علی بن الحسین علیه السلام و زنان و بچه ها را فراخواند در حالی که با طناب بسته شده بودند ، پس آنها بر یزید وارد شدند.


الرَّد على الْمُتَعَصِّبِ العَنيد الْمَانِع مِنْ ذَمِّ يَزِيد، ص 60 ، اسم المؤلف:  عبد الرحمن بن علي بن محمد بن الجوزي أبو الفرج الوفاة: 597 ، دار النشر : دار الکتب العلمیه - بيروت – 1436 ه/2005 م ، الطبعة : الأولى ، تحقيق :الدكتور هيثم عبد السلام محمّد


در ابتدای این کتاب ، سوال وجوابی به نقل از ابن جوزی آمده بدین مضمون :

الذيل على الروضتين ، أبي شامة /23 :

(سُئِلَ) ابن الجوزي عن لعن يزيد ، فقال : (قد أجاز أحمد بن حنبل لعنته ، ونحن نقول ما نحبه لما فعل بابن بنت نبينا ، وحمله آل رسول الله صلى الله عليه وسلم سبايا إلى الشام على أقتاب الجمال ، وتجرئه على الله ورسوله ....

در کتاب « الذیل علی الروضتین » تالیف ابوشامه ص 23 آمده : از ابن جوزی در مورد لعن یزید سوال شد .

ابن جوزی پاسخ داد : احمد بن حنبل لعن او را جایز میداند و ما نیز میگوییم که وی را دوست نداریم بخاطر آن کارهایی که با پسر دختر رسول ما انجام داد و آل رسول الله صلی الله علیه و آله را اسیر کرده و بر پشت شترها سوار کرد و به شام برد و همچنین بخاطر جسارت وی بر خدا و رسولش .

الرَّد على الْمُتَعَصِّبِ العَنيد الْمَانِع مِنْ ذَمِّ يَزِيد، ص 22 ، اسم المؤلف:  عبد الرحمن بن علي بن محمد بن الجوزي أبو الفرج الوفاة: 597 ، دار النشر : دار الکتب العلمیه - بيروت – 1436 ه/2005 م ، الطبعة : الأولى ، تحقيق :الدكتور هيثم عبد السلام محمّد

 

ابن حجر مکی نیز از قول ابن جوزی نقل کرده :

قال ابن الجوزي وليس العجب إلا من ضرب يزيد ثنايا الحسين بالقضيب وحمل آل النبي صلی الله علیه وسلم على أقتاب الجمال أي موثقين في الحبال والنساء مكشفات الرؤوس والوجوه وذكر أشياء من قبيح فعله


ابن جوزی میگوید : تعجبی از (شخصی همانند) یزید نیست که با چوبدستی به دندانهای حسین (علیه السلام) زده و آل نبی اکرم صلی الله علیه و آله را بر پشت شترها سوار کرد در حالیکه دست و گردنشان با طناب به هم بسته شده بود و سر و صورت زنان باز بوده و به نمونه هایی از کارهای قبیح یزید اشاره می کند.


الصواعق المحرقة على أهل الرفض والضلال والزندقة ، ج 2 ص 580 ، اسم المؤلف:  أبو العباس أحمد بن محمد بن علي ابن حجر الهيثمي الوفاة: 973هـ ، دار النشر : مؤسسة الرسالة - لبنان - 1417هـ - 1997م ، الطبعة : الأولى ، تحقيق : عبد الرحمن بن عبد الله التركي - كامل محمد الخراط


و ما قبلاً به یکی از اسناد اسارت اهل بیت امام حسین علیه السلام از قول خود ابن جوزی اشاره کرده ایم : http://islamtxtir.rozblog.com/post/288


ابن شاکر کتبی شافعی متوفی 764هجری
این عالم شافعی معاصر ابن تیمیه ، در کتاب « عیون التواریخ » در ذیل سنه 61 هجری ، میگوید :

ثم سیر النساء و الصبیان مع شمر بن ذی الجوشن و معهم علی بن الحسین و قد جعل ابن زیاد الغل فی عنقه و فی یدیه و حملهم علی الاقتاب فلم یکلمهم علی بن الحسین فی الطریق حتی بلغوا الی الشام


سپس ابن زیاد ، زنان و بچه ها را به همراه شمر بن ذی الجوشن به سمت شام فرستاد و علی بن الحسین نیز همراه ایشان بود. ابن زیاد به گردن و دستان علی بن الحسین ، غل و زنجیر زده بود و آنها بر روی شترها سوار کرده و در طول مسیر علی بن الحسین سخنی نگفت تا اینکه به شام رسیدند.



مَقریزی شافعی متوفی 845 هجری
تقی الدین مَقریزی در کتاب « النزاع و التخاصم » بعد از سخن گفتن در مورد ابوسفیان و لطف پیامبر به وی میگوید :

فكان جزاء ذلك من بنيه أن حاربوا عليا ، وسموا الحسن ، وقتلوا الحسين ، وحملوا النساء على الأقتاب حواسر، وأرادوا الكشف عن عورة علي بن الحسين حين أشكل عليهم بلوغه ، كما يصنع بذراري المشركين إذا دخلت ديارهم عنوة .


نتیجه این لطف نیز از جانب فرزندان او این بود که با علی علیه السلام جنگیدند و حسن علیه السلام را مسموم کردند و حسین علیه السلام را کشتند و زنان را با سرهای لخت بر پشت شتران حمل کرده و وقتی در مورد بلوغ علی بن الحسین علیه السلام شک کردند میخواستند عورت وی را ببینند آنچنان که با فرزندان مشرکین چنین میکنند.


النزاع والتخاصم بين بني أمية وبني هاشم، ص 27 ، اسم المؤلف:  تقي الدين أحمد بن علي المقريزي الوفاة: 845 هـ ، دار النشر : دارالمعارف ، تحقيق : حسین مونس



عبدالحی عکری حنبلی متوفی 1089 هجری
وی صاحب کتاب « شذرات الذهب » میباشد و در آن میگوید :

ولما تم قتله حمل رأسه وحرم بيته وزين العابدين معهم إلى دمشق كالسبايا قاتل الله فاعل ذلك وأخزاه ومن أمر به أو رضيه


وقتی حسین علیه السلام کشته شد ، سر او را به همراه خانواده اش در حالی که زین العابدین نیز با آنها بود ، همچون اُسَرا به دمشق فرستاد . خداوند بکشد کسی که چنین عملی را انجام داد و خوار نماید کسی را که به این امر دستور داد و کسی به آن راضی باشد.


شذرات الذهب في أخبار من ذهب ، ج 1 ص 67 ، اسم المؤلف:  عبد الحي بن أحمد بن محمد العكري الحنبلي الوفاة: 1089هـ ، دار النشر : دار بن كثير  - دمشق - 1406هـ ، الطبعة : ط1 ، تحقيق : عبد القادر الأرنؤوط، محمود الأرناؤوط


تاریخ گواهی میدهد که چه ظلم و ستمی بر امام حسین سلام الله علیه و اهل بیت ایشان وارد شد ولو اینکه کذابی همچون ابن تیمیه بخواهد برای حفظ آبروی مولایش و دشمنی با آل الله ، حقایق را پنهان نماید.
العبد الاحقر – مقداد العلوی

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


نمایش این کد فقط در ادامه مطلب

تاریخ : پنجشنبه 19 شهريور 1394 | نظرات () بازدید : 72


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی


سایت islamtxt.ir یکی از بهترین و مفیدترین سایت های شیعه در موضوع نقد وهابیت و پاسخ به شبهات آنها بود که تقریبا در مهر ماه سال 1393 به دلیل نامعلومی از دسترس خارج شد _ بنابر گزارشی توسط وهابیت هک شد _ و کشیدن انتظار بازگشایی آن ، ده ماه شد تا اینکه با عنایت خدا ، موفق شدیم بسیاری از مطالب سایت اسلام تکس شیعه را بازگردانیم . مقالاتی که علامت * خورده اند ، فاقد مطلب هستند ؛ زیرا تاکنون موفق نشدیم به آنها دست یابیم. البته امیدواریم نویسندگان مقالات ، به این وبلاگ مراجعه کنند و مقالات ستاره دار را در اختیارمان قرار دهند ...
بالای صفحه
اسلام تکس | پاسخ به شبهات
firefox
opera
google chrome
safari