close
تبلیغات در اینترنت
پسر عمر بن خطاب ، با یزید بیعت کرد (جدید)
دوشنبه 03 اردیبهشت 1397
توضيحات بنر تبليغاتي



نویسنده : عبد الحیدر حیدری |

پدرش با جسارت تمام به فرستاده خداوند گفت : این مردک هذیان میگوید ! و با بی شرمی ، دختر آن فرستاده الهی را شهید کرد ! سپس معاویه را بر مسلمین مسلط ساخت تا شرایط شهادت امیرالمومنین و امام حسن سلام الله علیهما را مهیا کند.

وقتی خودش - عبدالله بن عمر - دید که نمی تواند همانند پدرش ، اینچنین کارنامه درخشانی(!) داشته باشد ، تصمیم گرفت با بیعت با یزید و تایید وی راه را بر قتل حسین بن علی علیهما السلام هموار سازد تا شاید کمی از این افتخارات عُمری را در لیست اعمال او نیز ثبت کنند.

این است عاقبت دوری از علی - علیه السلام - و پیروی از عمر !

 بسم الله الرحمن الرحیم
از زمان حیات رسول الله صلی الله علیه وآله تا به امروز ، در هر صفحه ای از صفحات تاریخ ، حقد و کینه و دشمنی اموی نسبت به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و اهل بیت او - علیهم السلام – نمایان است . هنوز هم تربیت شدگان مکتب بنی امیه ، وظیفه دینیِ (!) خود را در این می بینند که از حکّام اموی دفاع کنند و انواع توهین ها را به اهل بیت پیامبر صلوات الله علیه و علیهم روا دارند.
تمامی کسانی که از دیر باز تاکنون به طرفداری از یزید پرداخته اند و مشروعیت کشتن امام حسین علیه السلام و خاندان او را امضاء نموده اند ، تنها دلیل شرعی و فقهی شان این بوده است : چون پسر عمر بن خطاب ( عبدالله بن عمر ) با یزید بیعت کرد لذا ثابت میشود که یزید امامی « واجب الاطاعه » است و طبق قوانین اسلامی (!) ریختن خون هر کسی که علیه او خروج نموده ، نه تنها مباح بلکه لازم و ضروری بوده است .

قبلا بیان کردیم همچنان که ولایت اموی مرهون عنایت عمر بن خطاب بود ، ادامه خلافت اموی نیز وامدار حمایت عبدالله بن عمر – خصوصاً حمایتهای او از یزید بن معاویه – بوده است .
عبدالله بن عمر فردی است که حاضر به بیعت با امیرالمومنین علیه السلام نشد و حتی حاضر نشد که پشت سر آن بزرگوار نماز بخواند ولی با یزید ناصبی و عبدالملک بن مروان بیعت کرد و پشت سر افرادی چون « حجّاج بن یوسف ثقفی » و « نَجدَه بن عامر حَرُروی خارجی » همواره نماز میخواند.

ابن حزم در اینمورد میگوید :

وكان ابن عُمَرَ يُصَلِّي خَلْفَ الْحَجَّاجِ وَنَجْدَةَ أَحَدُهُمَا خَارِجِيٌّ وَالثَّانِي أَفْسَقُ الْبَرِيَّةِ


ابن عمر پشت سر حجاج و نجده نماز میخواند که یکی از آن دو (=نجده) خارجی بود و دیگری فاسق ترین مردم.


المحلى ، ج 4 ص 213 ، اسم المؤلف:  علي بن أحمد بن سعيد بن حزم الظاهري أبو محمد الوفاة: 456 ، دار النشر : دار الآفاق الجديدة - بيروت ، تحقيق : لجنة إحياء التراث العربي


این همان نمازی است که بواسطه آن ، فقهای اهل تسنن فتوا دادند که پشت سر هر فاسق و فاجری میتوان نماز خواند ، و بخاری و مسلم نیز این روایت نماز عبدالله بن عمر را نقل کرده اند ولی هم اکنون از کتب آنها حذف شده است و ما قبلاً بدان اشاره کرده ایم .
در هر صورت همین عبدالله بن عمر آنقدر خوشبخت بود که فاسقی همچون حجاج بن یوسف بر جنازه او نماز خواند.

 

پسر عمر در راستای دفاع از حریم یزید بن معاویه و دعوت مردم به بیعت با وی میگفت :

وعن ابن عمر رضي الله عنهما قال : أدفعوا صدقاتكم إلى من ولاه الله أمركم فمن بر فلنفسه ومن أثم فعليها رواه البيهقي بإسناد صحيح أو حسن

ابن عمر گفت : صدقات خود را به کسانی بدهید که خداوند او را بر شما ولی (و امیر) کرده است .اگر امیر کار نیکنماید به خودش نیکی کرده و اگر هم گناه کند و بدی نماید به خودش بدی کرده است .
این روایت را بیهقی به سند صحیح یا حسن آورده است .

المجموع ، ج 6 ص 147 ، اسم المؤلف:  النووي الوفاة: 676 ، دار النشر : دار الفكر - بيروت - 1997م



او حتی معتقد بود که صدقه ایتام را نیز باید به والی تحویل داد تا جایی که حتی در مورد والی خود بدانید :

وَإِنْ أَكَلُوا بها لُحُومَ الْكِلاَبِ


اگر امیر شما با آن پول ، گوشت سگ بخورد


الكتاب المصنف في الأحاديث والآثار ، ج 2 ص 384 رقم 10192  ، اسم المؤلف:  أبو بكر عبد الله بن محمد بن أبي شيبة الكوفي الوفاة: 235 ، دار النشر : مكتبة الرشد - الرياض - 1409 ، الطبعة : الأولى ، تحقيق : كمال يوسف الحوت



وعن قزعة مولى زياد بن أبيه أن ابن عمر قال : ادفعوها إليهم وإن شربوا بها الخمر رواه البيهقي بإسناد صحيح أو حسن

اموالتان را به والی تان بدهید حتی اگر با آن پول شراب بنوشند.

این روایت را بیهقی به اسناد صحیح وحسن بیان کرده است .

المجموع ، ج 6 ص 147 ، اسم المؤلف:  النووي الوفاة: 676 ، دار النشر : دار الفكر - بيروت - 1997م

 


در هر صورت تا زمانی که امراء نماز میخوانند باید این پولها را به آنها داد :

عن بن عُمَرَ قال أَعْطُوهَا الامراء ما صَلَّوْا


اموال را به امراء تا زمانی که نماز میخوانند ، بدهید.


الكتاب المصنف في الأحاديث والآثار ، ج 2 ص 385 رقم 10201  ، اسم المؤلف:  أبو بكر عبد الله بن محمد بن أبي شيبة الكوفي الوفاة: 235 ، دار النشر : مكتبة الرشد - الرياض - 1409 ، الطبعة : الأولى ، تحقيق : كمال يوسف الحوت



به هر حال اینها حرفهای خوبی است برای عوام الناس تا اموال خودشان را به هر شرابخوار و گوشت سگ خوار بدهند ولی علت این امر کجاست ؟
جالب است بدانید که یکی از همین امراء ، سبیل پسر عمر بن خطاب را چرب کرده بود تا با پسرش بیعت کند و این چنین خوش رقصی برای اربابانش نماید .

حماد بن زيد : عن أيوب ، عن نافع ، أن معاوية بعث إلى ابن عمر بمئة ألف ، فلما أرا أن يبايع ليزيد ، قال : أرى ذاك أراد ، إن ديني عندي إذا لرخيص


نافع گفت : معاویه برای ابن عمر 100 هزار درهم فرستاد پس وقتی خواست برای یزید بیعت بگیرد ، عبدالله بن عمر گفت : پس این را میخواست ( که من با یزید بیعت کنم ) بنابراین دین من خیلی ارزان بوده است.


سير أعلام النبلاء ، ج 3 ص 225 ، اسم المؤلف:  محمد بن أحمد بن عثمان بن قايماز الذهبي أبو عبد الله الوفاة: 748 ، دار النشر : مؤسسة الرسالة - بيروت - 1413 ، الطبعة : التاسعة ، تحقيق : شعيب الأرناؤوط , محمد نعيم العرقسوسي



در هر صورت این کسی که دینش اینقدر ارزان است ، با یزید بیعت میکند و بعدها چنین افاضه کرد :

فَإِنَّا قد بَايَعْنَا هذا الرَّجُلَ على بَيْعِ اللَّهِ وَرَسُولِهِ


ما با این مرد (یزید بن معاویه ) بر اساس فرمان خدا و رسولش بیعت کردیم.


مسند الإمام أحمد بن حنبل ، ج 2 ص 48 ، اسم المؤلف:  أحمد بن حنبل أبو عبدالله الشيباني الوفاة: 241 ، دار النشر : مؤسسة قرطبة - مصر

الجامع الصحيح المختصر ، ج 6 ص 2603 رقم 6694 ، اسم المؤلف:  محمد بن إسماعيل أبو عبدالله البخاري الجعفي الوفاة: 256 ، دار النشر : دار ابن كثير , اليمامة - بيروت - 1407 - 1987 ، الطبعة : الثالثة ، تحقيق : د. مصطفى ديب البغا

 

 فهذه الاخبار الصحاح كلها تعطيك أن ابن عمر كان مسلما في أمرة يزيد وانه بايع وعقد له

اخبار صحیحه همگی حاکی از این است که عبدالله بن عمر حکومت و منصب یزید را قبول نمود و با او بیعت کرد و یا وی پیمان عقد خلافت بست

العواصم من القواصم في تحقيق مواقف الصحابة بعد وفاة النبي صلى الله عليه وسلم ،ص 232، اسم المؤلف:  محمد بن عبد الله أبو بكر بن العربي الوفاة: 543هـ ، دار النشر : دار الجيل - لبنان - بيروت - 1407هـ - 1987م ، الطبعة : الثانية ، تحقيق : محب الدين الخطيب - ومحمود مهدي الاستانبولي



دقیقاً بر اساس همین منوال عبدالله بن عمر بود که نواصب ، سر از تخم در آورده و شروع به افاضات شیطانی کردند.


ابن عربی مالکی این چنین میگوید :

ولكنه رضي الله عنه لم يقبل نصيحة أعلم اهل زمانه ابن عباس وعدل عن رأي شيخ الصحابة ابن عمر


ولی وی (حسین علیه السلام) نصیحت اهل علم زمانش یعنی ابن عباس را قبول نکرد و از رای شیخ الصحابه یعنی ابن عمر – عدول کرد.


العواصم من القواصم في تحقيق مواقف الصحابة بعد وفاة النبي صلى الله عليه وسلم ،ص 238 ، اسم المؤلف:  محمد بن عبد الله أبو بكر بن العربي الوفاة: 543هـ ، دار النشر : دار الجيل - لبنان - بيروت - 1407هـ - 1987م ، الطبعة : الثانية ، تحقيق : محب الدين الخطيب - ومحمود مهدي الاستانبولي



و لذا دکتر محمد ابوالیسر عابدین ( که از سال 1954 تا 1962 میلادی مفتی کشور سوریه بود ) ضمن استناد به بیعتی که عبدالله بن عمر با یزید کرده میگوید :

فبیعه یزید اذن بیعه شرعیه و من خرج علیه کان باغیا و لم تجتمع کلمه المسلمین اکثر من اجتماعهم علی بیعه یزید


بیعت با یزید یک بیعت شرعی بود و هر کسی که علیه یزید خروج کرده یاغی است .آن اندازه ای که مسلمانان در بیعت با یزید اتفاق و اجماع کرده اند در هیچ مورد دیگری آن قدر اتفاق نظر نداشته اند.


اغالیط المورّخین ،ص 120 ( فی الکلام علی یزید بن معاویه رحمه الله ) ، اسم المؤلف:  محمد ابوالیُسر بن محمد ابی الخیر عابدین  الوفاة: 1398 هـ ، دمشق 1391 هـ / 1972 م


آری ! این چنین بود که پسر عمر بن خطاب با بیعت با یزید بن معاویه و رضایت به اعمال او و تایید وی ، یکی از افرادی شد که در بوجود آمدن عاشورا و آن فجایع مشهور ، نقشی موثر ایفا کرد و ان شاء الله در آینده نیز نشان خواهیم داد که این فرزند خلف پدرش، چگونه به جنایت حرّه نیز رضایت داد.

العبد الاحقر – مقداد العلوی

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


نمایش این کد فقط در ادامه مطلب

تاریخ : چهارشنبه 18 شهريور 1394 | نظرات () بازدید : 56


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی


سایت islamtxt.ir یکی از بهترین و مفیدترین سایت های شیعه در موضوع نقد وهابیت و پاسخ به شبهات آنها بود که تقریبا در مهر ماه سال 1393 به دلیل نامعلومی از دسترس خارج شد _ بنابر گزارشی توسط وهابیت هک شد _ و کشیدن انتظار بازگشایی آن ، ده ماه شد تا اینکه با عنایت خدا ، موفق شدیم بسیاری از مطالب سایت اسلام تکس شیعه را بازگردانیم . مقالاتی که علامت * خورده اند ، فاقد مطلب هستند ؛ زیرا تاکنون موفق نشدیم به آنها دست یابیم. البته امیدواریم نویسندگان مقالات ، به این وبلاگ مراجعه کنند و مقالات ستاره دار را در اختیارمان قرار دهند ...
بالای صفحه
اسلام تکس | پاسخ به شبهات
firefox
opera
google chrome
safari