close
تبلیغات در اینترنت
حیاء و بی حیایی برخی علمای اهل تسنن در باب عاشورا (جدید)
شنبه 31 شهریور 1397
توضيحات بنر تبليغاتي



نویسنده : عبد الحیدر حیدری |

قاتل عمر را لعن میکنیم زیرا هیچ احتمال توبه در مورد او نیست ... قتله ی عثمان ملعونند و هرگز توبه نکرده اند .... ولی قاتلان اهل بیت رسول الله با بقیه فرق میکنند !

ابن ملجم که اجتهاد کرد ! معاویه که قاتل حسن بن علی نیست!

یزید هم قاتل بودنش ثابت نیست و البته احتمال توبه هم زیاد است.

مشکل ما وهابی ها با رسول الله و اهل بیت اوست وگرنه با دیگران مشکلی نداریم.

بسم الله الرحمن الرحیم
از جمله مخازی برخی علمای اهل تسنن این است که برای حفظ آبروی رده بالاهای اصحاب ، از اعمال ننگین افراد پایین تر نیز دفاع کرده و بلکه توجیهاتش را به حدی مضحکانه بیان میکنند که هر انسان منصفی را به تدبری عمیق در قبال مکتبی که این قوم در آن تربیت یافته اند ، وا میدارد.

قبلا از قول غزالی بیان داشتیم که وی نه تنها قائل به لعن یزید به معاویه – قاتل سبط رسول الله صلی الله علیه و آله – نبود بلکه به بهانه احتمال توبه کردن یزید ، میخواست دامن ننگین آن جرثومه از – به زعم خودش – از لوثاین عمل فجیع پاک نماید و لذا گفت :
فإن قيل هل يجوز لعن يزيد لأنه قاتل الحسين أو آمر به قلنا هذا لم يثبت أصلا فلا يجوز أن يقال إنه قتله أو أمر به ما لم يثبت فضلا عن اللعنة لأنه لا تجوز نسبة مسلم إلى كبيرة من غير تحقيق ..... فإن قيل فهل يجوز أن يقال قاتل الحسين لعنه الله أو الآمر بقتله لعنه الله قلنا الصواب أن يقال قاتل الحسين إن مات قبل التوبة لعنه الله لأنه يحتمل أن يموت بعد التوبة

اگر گفته شود آیا لعن کردن یزید مجاز است زیرا او قاتل حسین (علیه السلام) است و یا بدان دستور داده است ؟ میگوییم : مجاز نیست بگوییم که او قاتل حسین (علیه السلام) است و یا دستور بدان داده است زیرا این امر ثابت نیست (در اینصورت) چه برسد به اینکه او لعن شود زیرا نسبت دادن گناه کبیره به مسلمان جایز نمی باشد. .... پس اگر گفته شود که (آیا گقتن) لعنت خدا بر قاتل حسین (علیه السلام) یا لعنت خدا بر دستور دهنده بر قتل او ، جایز است ؟ میگوییم : بهتر است بگوییم اگر قاتل حسین (علیه السلام) قبل از توبه کردن مرده باشد پس لعنت خدا بر او باد زیرا ممکن است او بعد از توبه کردن مرده باشد.

إحياء علوم الدين ، ج 3 ص 125 ، اسم المؤلف:  محمد بن محمد الغزالي أبو حامد الوفاة: 505 ، دار النشر : دار االمعرفة – بيروت



و البته برخی از شعرای با ذوق (امیر علی شیر نوایی) نیز چنین پاسخ این عالم را دادند :



اي كه گفتي بر يزيد و آل او لعنت مكن   *** زآنكه شايد حق تعالي كرده باشد رحمتش

آنچه با آل نبي او كرد اگر بخشد خداي   *** هم ببخشايد تــــرا گر كرده باشي لعنتش!




بی حیایی در سخن غزالی آنقدر زیاد است که کمتر فرد منصف و اهل تتبعی پیدا میشود که داستان فجایع و ظلمهای وارد شده بر خاندان وحی و اصحاب ایشان در صحرای کربلا را بخواند و دلش نسبت به آن امور آتش نگیرد ! چه برسد به اینکه بخواهد بانیان آن فجایع را تبرئه نماید .

یکی از فقهای مشهور تابعین اهل تسنن و از دسته راویانی که بخاری ومسلم و صاحب سنن اربعه بدان احتجاج کرده اند فردی است به نام : ابراهیم نخعی .

او در قبال قاتلان امام حسین علیه السلام و کسانی که در آن لشکر بوده اند سخن جالبی دارد . وی میگوید :


حدثنا محمد بن عبد اللَّهِ الْحَضْرَمِيُّ ثنا عُثْمَانُ بن أبي شَيْبَةَ ثنا سَعِيدُ بن خُثَيْمٍ عن مُحَمَّدِ بن خَالِدٍ الضَّبِّيِّ عن إبراهيم قال لو كنت فِيمَنْ قَتَلَ الْحُسَيْنَ بن عَلِيٍّ ثُمَّ غُفِرَ لي ثُمَّ أُدْخِلْتُ الْجَنَّةَ اسْتَحْيَيْتُ أَنْ أَمُرَّ على النبي صلى اللَّهُ عليه وسلم فَيَنْظُرَ في وَجْهِي


محمد بن خالد ضبی از ابراهیم نخعی نقل میکند که گفت : اگر من در میان گروهی بودم که حسین بن علی {علیهما السلام } را کشتند و سپس خداوند متعال مرا میبخشید و وارد بهشت میکرد ، باز هم حیاء میکردم بر پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله بگذرم و او به صورت من نگاه کند.


المعجم الكبير ، ج 3 ص 112 رقم 2829 ، اسم المؤلف:  سليمان بن أحمد بن أيوب أبو القاسم الطبراني الوفاة: 360 ، دار النشر : مكتبة الزهراء - الموصل - 1404 - 1983 ، الطبعة : الثانية ، تحقيق : حمدي بن عبدالمجيد السلفي

مجمع الزوائد ومنبع الفوائد ، ج 9 ص 195 ، اسم المؤلف:  علي بن أبي بكر الهيثمي الوفاة: 807 ، دار النشر : دار الريان للتراث/‏دار الكتاب العربي - القاهرة , بيروت - 1407

 
یک تابعی بر فرض بخشیده شدن قتله امام حسین علیه السلام باز هم از اینکه با رسول الله صلی الله علیه و آله مواجه شود – آنهم در بهشت نعیم – شرم میکند ؟ پس حیاء غزالی کجا رفته است ؟


برخی نیز این ناراحتی از فاجعه عاشورا را اینگونه ابراز میکردند که از سکونت در جایی که نقشی در شهادت امام حسین علیه السلام داشته اند نیز ابا داشتند و لذا در ترجمه ابوعثمان نهدی آمده :

وكان مقيما بالكوفة فلما قتل الحسين بن علي انتقل منها إلى البصرة وقال لا أسكن بلدا قتل فيها ابن بنت النبي صلی الله علیه وسلم


وی مقیم کوفه بود ولی وقتی حسین بن علی { علیهما السلام } کشته شد به بصره نقل مکان کرد و گفت : در سرزمینی که در آن فرزند دختر رسول الله صلی الله علیه و آله کشته شده باشد ، زندگی نخواهم کرد.


رجال صحيح مسلم ، ج 1 ص 419 رقم 942  ، اسم المؤلف:  أحمد بن علي بن منجويه الأصبهاني أبو بكر الوفاة: 428 ، دار النشر : دار المعرفة - بيروت - 1407 ، الطبعة : الأولى ، تحقيق : عبد الله الليثي



و شاید کفّار اهل کتاب بیشتر از برخی مدعیان اسلام در میان اهل تسنن و وهابیّت به اوج و عظمت این فاجعه پی برده بودند که بیان کردند :

وقال محمد بن سيرين : ما رؤيت هذه الحمرة في السماء إلا بعدما قتل الحسين ، عليه السلام ، ولم تطمث امرأة بالروم أربعة أشهر إلا أصابها وضحٌ . فكتب ملك الروم إلى ملك العرب : قتلتم نبياً أو ابن نبي


محمد بن سیرین گفت : این سرخی(هنگام غروب آفتاب) در آسمان را ندیده بودم مگر بعد از قتل حسین علیه السلام و در سرزمین روم ، تا 4 ماه هیچ زنی حیض نمیدید مگر اینکه پیسی ، اندام او را فراگرفت .

پس پادشاه روم به پادشاه عرب نامه نگاشت : شما پیامبر یا پسر پیامبر را کشتید ؟!

المحاسن والمساوئ ، ص 53 ، اسم المؤلف:  إبراهيم بن محمد البيهقي الوفاة: بعد 320هـ ، دار النشر : دار الكتب العلمية  - بيروت/ لبنان - 1420هـ - 1999م ، الطبعة : الأولى ، تحقيق : عدنان علي


جالب است که صلیبیون از دیدن چنین اموری ، وحشت زده شدند که مگر این بشر دو پا ، کدامین عمل ننگین را به جان خریده که خداوند متعال در این دنیا چنین میکند ! ولی غزالی و امثال غزالی ها امروزی ، نه تنها تن به چنین حقیقتی نمی دهند بلکه دامن یزید و یزیدیان را مبرّا میدانند .


شاید این قوم نمی دانند که چه « ذلّتی » را به دوش میکشند ! همان ذلتی که دامن عرب را ننگین کرد:

حدثنا محمد بن عبد اللَّهِ الْحَضْرَمِيُّ ثنا عبد اللَّهِ بن الْحَكَمِ بن أبي زِيَادٍ ثنا أبو الجواب ( الجواد )  ثنا يُونُسُ بن أبي إِسْحَاقَ عن أبي إِسْحَاقَ عن عَمْرِو بن بَعْجَةَ قال أَوَّلُ ذُلٍّ دخل على الْعَرَبِ قَتْلُ الْحُسَيْنِ بن عَلِيٍّ رضي اللَّهُ عنه وَادِّعَاءُ زِيَادٍ  


عمرو بن بعجه میگوید : اولین ذلتی که بر عرب وارد شد ، کشتن حسین علی { علیهما السلام } و ادعا معاویه در مورد زیاد بن ابیه می باشد.


المعجم الكبير ، ج 3 ص 123 رقم 2870 ، اسم المؤلف:  سليمان بن أحمد بن أيوب أبو القاسم الطبراني الوفاة: 360 ، دار النشر : مكتبة الزهراء - الموصل - 1404 - 1983 ، الطبعة : الثانية ، تحقيق : حمدي بن عبدالمجيد السلفي

مجمع الزوائد ومنبع الفوائد ، ج 9 ص 196 ، اسم المؤلف:  علي بن أبي بكر الهيثمي الوفاة: 807 ، دار النشر : دار الريان للتراث/‏دار الكتاب العربي - القاهرة , بيروت - 1407

و البته این ذلت ، اولین ذلت قوم عرب نیست بلکه قبل از آن ، امام حسن مجتبی علیه السلام را پدر یزید ( معاویه) به شهادت رساند و به تحریک وی بود که امیرالمومنین علیه السلام در محراب به شهادت رسید و حضرت زهرا سلام الله علیها را مولایان او به شهادت رساندند و مولایان و مادران او نیز رسول الله صلی الله علیه و آله را شهید کردند.
پس این ذلت بر این قوم باقیست الا کسانی که از بانیان آن برائت جسته و خودشان را در راه اهل بیت علیهم السلام قرار دهند.
کوتاه سخن اینکه شهادت سید الشهداء علیه السلام آنقدر عظیم است که با هیچ توجیه مضحکی نمیتوان ادعای قاتلان و همراهان آنها و راضیان به عمل آنها را کنار گذاشت.

العبد الاحقر – مقداد العلوی

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


نمایش این کد فقط در ادامه مطلب

تاریخ : چهارشنبه 18 شهريور 1394 | نظرات () بازدید : 61


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی


سایت islamtxt.ir یکی از بهترین و مفیدترین سایت های شیعه در موضوع نقد وهابیت و پاسخ به شبهات آنها بود که تقریبا در مهر ماه سال 1393 به دلیل نامعلومی از دسترس خارج شد _ بنابر گزارشی توسط وهابیت هک شد _ و کشیدن انتظار بازگشایی آن ، ده ماه شد تا اینکه با عنایت خدا ، موفق شدیم بسیاری از مطالب سایت اسلام تکس شیعه را بازگردانیم . مقالاتی که علامت * خورده اند ، فاقد مطلب هستند ؛ زیرا تاکنون موفق نشدیم به آنها دست یابیم. البته امیدواریم نویسندگان مقالات ، به این وبلاگ مراجعه کنند و مقالات ستاره دار را در اختیارمان قرار دهند ...
بالای صفحه
اسلام تکس | پاسخ به شبهات
firefox
opera
google chrome
safari